کنترلر دوال سنس الگوی رفتاری گیمرها را پیش‌بینی می‌کند

رسانه کلیک - با توجه به پتنت جدیدی که کمپانی سونی ثبت کرده است کنترلر دوال سنس می‌تواند روش استفاده فرد از کنترلر PS5 را در طول زمان تشخیص دهد. این دسته می‌تواند الگوی رفتاری کاربران را پیش‌بینی و تشخیص دهند.

کنترلر دوال سنس الگوی رفتاری گیمرها را پیش‌بینی می‌کند

طبق ویژگی‌ که پتنت جدید سونی ثبت کرده است زمانی که فرد کنترل کنسول بازی PS5 را در دست می‌گیرد، کنسول می‌تواند رفتار فرد را شناسایی کند. در حقیقت کنترل دوال سنس PS5 می‌تواند اطلاعاتی را که حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج ثبت کرده‌اند بررسی کند و کاربری را که کنترل به دست دارد شناسایی کند.

فرایند شناسایی رفتار کاربر از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. در حقیقت زمانی که گیمر کنترلر دوال سنس یا دوال شاک ۴ را در دستان خود می‌گیرد پروفایل ویژه او بارگذاری می‌شود و فرد به ورود دستی به پروفایل خود نیازی ندارد.

به گفته محققان کمپانی سونی گیمرها ممکن است الگوی رفتاری متفاوت و خاصی هنگام استفاده از کنترلر داشته باشند. این الگوی رفتاری شامل جهت‌گیری و شیب عمودی می‌شود. طبق پتنتی که سونی ارائه کرده است زمانی که کاربر یک دقیقه از کنترلر استفاده کند، با توجه به نحوه به دست گرفتن آن رفتار او شناسایی می‌شود.

کمپانی سونی از این ویژگی فقط برای ورود کاربران به پروفایل خود استفاده نخواهد کرد. این کار با فشردن چند دکمه شروع می‌شود. قابلیتی که سونی ارائه کرده است زمانی کاربرد دارد که کاربران بازی خاصی را تجربه می‌کنند. بنابراین زمانی که کنترلر بین آن‌ها جابه‌جا می‌شود می‌توانند در کمترین زمان به پروفایل خود دسترسی پیدا کنند. درصورت کسب تروفی نیز، تروفی به پروفایل فردی اضافه خواهد شد که آن را به‌دست آورده است.

ارسال نظر