قابلیت کنترل فشار خون در ساعت‌های گلکسی سامسونگ در خدمت بیماران پارکینسون

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی اعلام کرد مطالعه‌ای که اخیر در Frontiers in Neurology، یکی از برترین نشریات پزشکی جهان منتشر شده نشان می‌دهد که قابلیت کنترل فشار خون در ساعت‌های هوشمند گلگسی واچ سامسونگ می‌تواند به بیماران پارکینسون کمک کند تا به شکل موثری Orthostatic Hypotension (OH) را در بدن‌شان کنترل کنند.

قابلیت کنترل فشار خون در ساعت‌های گلکسی سامسونگ در خدمت بیماران پارکینسون

بیماری پارکینسون شکلی از افت فشار خون است که به دلیل ناتوانی رگ‌های خونی در انقباض مناسب، ایجاد می‌شود. عارضه OH در میان بیماران پارکینسون معمول بوده و می‌تواند خطر افتادن را در میان بیماران مسن‌تر و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش دهد. اندازه‌گیری متناوب فشار خون (BP) می‌تواند تغییرات مهم را شناسایی کرده و به تشخیص و مدیریت بیماری پارکینسون کمک کند.

ساعت‌های هوشمند گلکسی Watch 3 و Watch Active 2 و همچنین جدیدترین مدل یعنی Watch 4 مجهز به حسگرهای پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند با تحلیل ضربان نبض، میزان فشار خون را کنترل کند. برای این کار از حسگرهای نظارت بر ضربان قلب استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند فشار خون و دیگر علایم حیاتی خود را در اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ مشاهده کرده و آنها را به شکل فایل PDF با پزشک خود به اشتراک بگذارند.

تیم تحقیقاتی مرکز پزشکی سامسونگ به مدیریت دکتر جین وان چائو، و دکتر جانگ هیون آهن، مقادیر اندازه‌گیری شده فشار خون توسط گلکسی Watch 3 را با اندازه‌گیری‌های یک دستگاه تخصصی فشار خون مقایسه کردند تا دقت این اندازه‌گیری‌ها را بسنجند. در این مقایسه مشخص شد که گلکسی Watch 3 که حمل آن بسیار راحت‌تر از دستگاه سنجش فشار خون است، به بیماران پاکینسون امکان می‌دهد تا میزان فشار خون خود را در هر مکان و هر زمانی اندازه‌گیری کرده و براحتی هرگونه تغییر در فشار خون را رهگیری کنند.

این آزمایش روی 56 بیمار با میانگین سنی 66.9 سال انجام شد. به عنوان مرجع یک دستگاه سنجش فشار خون روی یک دست و ساعت هوشمند گلکسی Watch 3 روی دست دیگر این افراد بسته شد. فشار خون تمامی بیماران با هردوی این دستگاه‌ها اندازه‌گیری شد.

یافته‌های آزمایش نشان داد که فشار خون اندازه‌گیری شده توسط هر دو ساعت گلکسی و دستگاه سنجش فشار خون، دقتی نزدیک به هم داشت. میزان اختلاف میانگین و استاندارد برای فشار خون سیستولیک (SBP) برابر 4.6±0.4 mmHg و برای فشار خون دیاستولیک (DBP) برابر 4.5±1.1 mmHg بود. هرچه ضریب همبستگی به 1 نزدیک‌تر می‌شد، نتایج دو دستگاه هم به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شد.

تیم تحقیقات می‌گوید «عارضه OH یک نشانه معمول و مشکل‌آفرین است که بر زندگی بیماران پارکینسون تاثیر می‌گذارد. اما تشخیص آن تنها با مشاهده نشانه‌ها دشوار بوده و شاید با اندازه‌گیری‌های موردی فشار خون، اصلا تشخیص داده نشود».

این تیم می‌افزاید «اگر بتوانیم از یک ساعت هوشمند برای اندازه‌گیری فشار خون بیمار بصورت منظم استفاده کنیم و مشکلات احتمالی را در مراحل اولیه تشخیص دهیم، این روند کاملا به مدیریت و درمان پارکینسون کمک خواهد کرد».

تحقیق انجام شده توسط تیم دکتر چائو و آهن با نام «تایید اعتبار اندازه‌گیری فشار خون با استفاده از ساعت هوشمند در بیماران پارکینسون» در جدیدترین شماره نشریه Frontiers in Neurology منتشر شده است.

قابلیت اندازه‌گیری فشار خون اکنون در اپلیکیشن Samsung Health Monitor در استرالیا، اتریش، برزیل، بلژیک، بلغارستان، شیلی، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هنگ‌کنگ، مجارستان، ایسلند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، کره، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، پرو، لهستان، پرتغال، روسیه، رومانی، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایلند، امارات و انگلستان در دسترس است.

برای اطلاعات بیشتر درباره سری گلکسی Watch 4 سامسونگ می‌توانید به www.samsung.com/galaxy-watch4 و www.samsung.com/galaxy-watch4-classic مراجعه کنید.

ارسال نظر