کیا اسپورتیج 2022 چه مشخصاتی دارد؟

رسانه کلیک - پس از انتشار تصاویر اولیه خودرو کیا اسپورتیج 2022 در ماه گذشته،  کیا جزئیات کاملی از آخرین نسل SUV خانوادگی Sportage ارائه کرد که از طراحی جدید این ماشین خبر می‌دهد.

کیا اسپورتیج 2022 چه مشخصاتی دارد؟

اسپورتیج جدید ظاهر محافظه کارانه‌ کمتری نسبت به نمونه قبلی خود دارد. جلوی اتوموبیل با جلوپنجره "دماغه ببر" تمام عرض، چراغ‌های روشنایی شبانه‌روزی بومرنگ و LED ماتریس کاملا جذاب طراحی شده است.

چراغ های عقب از نوع LED Razor است و برای اولین بار ویژگی جدید آرم کیا در عقب خودرو بصورت کنتراست مشکی برای مشتریان قابل انتخاب است. همچنین اندازه چرخ‌های مختلف با قطر 17 تا 19 اینچ برای این اتومبیل در نظر گرفته شده است.

داخل کابین، یک صفحه سیاه خمیده تقریبا در راستای داشبورد کشیده شده و شرکت تولیدکننده، صفحه نمایش لمسی 12 اینچی و ابزار دیجیتال 12 اینچ را در یک واحد قرار داده است.

زیر صفحه نمایش‌ها یک کنسول مرکزی ارگونومیک با انتخاب دنده، شارژ بی سیم تلفن، کنترل آب و هوای چند منطقه ای (با کنترل های لمسی) و دکمه‌های تهویه مطبوع و گرم‌کن صندلی‌ها قرار داده شده است. سیستم صوتی برتر Harman Kardon نیز در این خودرو موجود است.

خریداران می‌توانند مدل X-Line با مضمون آفرود را انتخاب کنند که به آن سپرهای بیرونی عجبیب، کناره‌های شیک و باربند، به علاوه طراحی داخلی سبز مریم گلی و منبت کاری "چوب فلز سیاه" اضافه می‌شود. مدل GT-Line نیز در دسترس مشتریان است که تغییرات آن شامل رنگ بدنه برجسته و فضای داخلی با چرم سیاه و سفید می‌شود.

ابعاد کیا اسپورتیج 2022 بسیار بهینه در نظر گرفته شده است؛ طول 4660 میلی‌متر، عرض 1865 میلی‌متر و ارتفاع 1660 میلی‌متر که باعث می‌شود سوار شدن و پیاده شدن از آن بسیار راحت باشد.

کیا ادعا می‌کند مسافران عقب از فضای پای 1050 میلی‌متری و فضای سر 1000 میلی‌متری بهره می‌برند. فضای صندوق‌عقب 637 لیتر است. صندلی‌های عقب نیز با فشار دادن یک دکمه می‌توانند صاف شوند.

کیا اسپورتیج 2022 دارای یک موتور 1.6 سیلندر توربوشارژ چهار سیلندر مشترک با توسان است، جعبه دنده‌های اتوماتیک شش سرعته یا هفت سرعته دو کلاچه، بسته به مدل انتخابی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

کیا اعلام نکرده که موتورها به محور جلو یا چهار چرخ متحرک مجهز شده‌اند، اما اگر از توسان به عنوان راهنما استفاده کنیم، انتظار می‌رود کیا به طور استاندارد از مدل چهار چرخ متحرک استفاده کند.

مدل‌های ترکیبی و هیبریدی پلاگین (PHEV) نیز در دسترس خواهند بود که انتظار می‌رود به ترتیب 169 کیلووات و 195 کیلووات / 350 نیوتن متر را ارائه دهند. علاوه بر آنها کیا انواع دیگر موتورهای بنزینی و دیزلی را که احتمالا شامل یک موتور بنزینی 2.0 لیتری است، به بازار عرضه کند.

کیا اسپورتیج 2022

این خودرو به حالت‌های راحت، اکو، اسپرت و درایو هوشمند تقسیم می‌شود. همچنین لیست دیگری از حالت‌های آفرود برف، لجن و شن و ماسه در هنگام خارج شدن از مسیر ارائه شده است. دامپرهای تطبیقی ​​و سیستم چهار چرخ متحرک متغیر در نسخه‌های خاص با نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی برای دستیابی به فناوری 'E-Handling' در دسترس هستند.

فناوری‌های ایمنی کیا اسپورتیج 2022 شامل ترمز اضطراری مستقل با ردیابی عابر پیاده و دوچرخه سوار، كروز كنترل تطبیقی با پشتیبانی از داده های ناوبری، سیستم رانندگی در بین خطوط اتومات و سیستم نظارت بر نقطه كور بوده كه ​​قادر به تشخیص و ترمزگیری موانع است.

همچنین دستیار پارکینگ هوشمند از راه دور و سیستم Blind-Spot View Monitor هیوندای-کیا در این ماشین تعبیه شده است. کیسه‌های هوا نیز در جلو، پهلوها و پایین قرار داده شده است.

قیمت این خودرو بطور قطع اعلام نشده، اما انتظار می‌رود کیا اسپورتیج 2022 قبل از مالیات نسبت به مدل فعلی 30990 دلار افزایش قیمت داشته باشد.

ارسال نظر