قهوه ای تلخ، شیرینی امید

رسانه کلیک - 23 مهر سال گذشته بود که با حکم وزیرازتباطات؛ امیر ناظمی به عنوان رییس سازمان فناوری معرفی شد. به بهانه اولین سالگرد ریاست ناظمی، گفتگوی تصویری‌ با او ترتیب دادیم که با هم به تماشایش می‌نشینیم.

قهوه ای تلخ، شیرینی امید

روزی که وزیر ارتباطات ناظمی را انتصاب کرد، در حکمش تاکیدا نوشته بود: «برای تغییر استراتژی سازمان به‌ عنوان یک سازمان توسعه‌ای به‌جای یک سازمان پروژه‌گرا و تقویت بخش خصوصی به‌ویژه کسب‌وکارهای نوپای دیجیتالی، توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیکی و شتاب‌بخشی به ارایه خدمات دولت الکترونیکی و پیشبرد اهداف سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات با کمک بخش خصوصی و همه ذی‌نفعان،به این ریاست انتخاب می شوید.»

نگاهی به کارنامه فعالیتی ناظمی نشان می داد که مدیری با رزومه پر و پیمان به این سمت انتخاب شده و ناظمی از همان روزهای اولی که وارد کار شد، نشان داد با طرز فکری متفاوت در راس کار قرار گرفته تا استراتژی‌های سازمان را تغییر دهد.

امروز مروری بر پرونده یک‌ساله ناظمی نشان می‌دهد در این جایگاه عملکرد قابل قبولی داشته است.

به عنوان تیم کلیک به مناسبت اولین سالگرد ریاست ناظمی مهمان اتاق امیر ناظمی در طبقه ششم سازمان فناوری اطلاعات شدیم؛ میهمان بودیم اما حکم میزبانی را داشتیم که در برنامه ویدیویی خود میزبان ناظمی بودیم.

در حالی که با قهوه‌ای از ما پذیرایی کرد که تلخ و شیرین را با هم مرور کردیم؛ از هر دری گفتیم و شنیدیم و سعی کردیم فراتر از گفتگوهای خشک و رسمی رفته و نیم نگاهی به نگاه شخصی امیر ناظمی داشته باشیم.

از نگاه نقادانه ناظمی و اظهارنظرهای صریحش پرسیدیم. از بحث داغ تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری گفتیم و پاسخ گرفتیم. از خط اتصالی خاصی که میان کتاب‌ها با مباحث آی‌تی پیدا می کند پرسیدیم. از تعامل متمایز ناظمی با مخاطبانش گفتیم و زاویه‌ جدیدی که شخصی زندگی مردان سیاست را با مخاطبان به اشتراک می گذارد و ... .

با ما باشید و به تماشای این ویدیو بنشینید؛ ویدیویی که شاید پاسخ بسیاری از سوالاتتان را در میانش پیدا کنید. گفتگویی که با سوالاتی در رابطه با چگونگی انتصاب ناظمی، انتخاب سازمان به جای دانشگاه وین استارت خورد و با این پاسخ‌ ناظمی با اشاره به یکی از تئاترهای در حال اجرا ادامه پیدا کرد: «گاهی نمیدانی برای چه، اما می دانی باید بمانی و تا آخرین نفس بجنگی حتی اگر بدانی کشته می شوی!»... با ما باشید.

در ادامه بخش اول گفتگوی اختصاصی رسانه کلیک با امیر ناظمی را مشاهده می کنید:

ارسال نظر