گواهی ثبت اختراع جدید اپل برای هدفونی با سیستم احراز هویت زیستی

رسانه کلیک - اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده، گواهی ثبت اختراع جدید اپل برای AirPodها و هدفون‌های گوشی نسل بعد با سیستم احراز هویت زیستی را منتشر کرد.

گواهی ثبت اختراع جدید اپل برای هدفونی با سیستم احراز هویت زیستی

در ساعات اولیه امروز (اول دسامبر 2020)، گواهی ثبت اختراع جدید اپل توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شد. این علامت تجاری جدید مربوط به AirPod ها و هدفون‌های گوشی نسل بعدی اپل بود که حاکی از سنسور جدید برای پشتیبانی از احراز هویت زیستی است.

با نگاهی به گواهی ثبت اختراع، می‌توان مشاهده کرد که دستگاه‌های صوتی جدید با سنسورهای مختلفی به بازار می‌آیند که از سنسور تداخل سنجی خود اختلاط برای شناسایی ورودی‌های کاربر استفاده می‌کنند. به زبان ساده تر، این دستگاه‌ها می توانند ورودی کاربران را از طریق دستورات صوتی یا دستورات اشاره بی صدا ترسیم کنند. این سنسورها ممکن است "برای تأیید هویت زیستی و یا وضعیت‌یابی صوتی ورودی های صوتی یا صدای دریافت شده از طریق میکروفون استفاده شوند."

گواهی ثبت اختراع جدید اپل برای هدفونی با سیستم احراز هویت زیستی ویژگی تشخیص اشاره بی‌صدا بیانگر این است که دستگاه قادر به تشخیص کلمات نامفهوم است که با فک و زبان کاربر به وجود می‌آیند. به عبارت دیگر، سنسور موجود در هدفون ممکن است بتواند تغییر شکل پوست را تشخیص داده و از طریق آن دستورات احتمالی را پیش‌بینی کند. یکی از این تصاویر همچنین یک هدست AR/VR از اپل را به نمایش می گذارد. این هدست ممکن است حسگرهای مشابهی داشته باشد که طبق گزارش PatentlyApple می تواند هم دستورات صوتی و هم حرکات بی‌صدای کاربر را تشخیص دهد.

مدار احراز هویت ثبت شده و پردازنده مربوط به آن ممکن است برای ذخیره الگوهای صدای کاربر استفاده شوند. بدین معنی که الگوهای صوتی کاربران می توانند به صورت محلی در هدفون یا نسل بعدی AirPods ذخیره شوند و سپس با استفاده از الگوریتم های یادگیری برای آموزش سیستم امنیتی برای شناخت بهتر صدای کاربران استفاده شود. متأسفانه، این فقط یک حق ثبت اختراع است و ما نمی توانیم تأیید کنیم که آیا شرکت در حال حاضر روی چنین محصولی کار می کند یا خیر. این ویژگی جالب به نظر می رسد ، گرچه هنوز کاربردهای دنیای واقعی آن در هاله‌ای از ابهام هستند.

ارسال نظر