گوشی اکسون 30 با نسل دوم دوربین زیر نمایشگر از راه می‌رسد

رسانه کلیک - گوشی اکسون 30 به عنوان نسخه معمولی سری گوشی‌های جدید ZTE علاوه بر پشتیبانی از فناوری 5G، به دوربین زیر نمایشگری مجهز شده است.

گوشی اکسون 30 با نسل دوم دوربین زیر نمایشگر از راه می‌رسد

گوشی اکسون 30

کمپانی ZTE پس از تحریم توسط ایالات متحده در شرف توقف تجارت گوشی‌های هوشمند بود. اما بالاخره توانست با دولت ترامپ به نتیجه مثبتی برسد و پس از اعمال برخی تغییرات، به عرصه گوشی‌های همراه بازگردد و از فناوری‌های آمریکایی استفاده کند.

بازگشت ZTE یک سرانجام شکوهمندانه بود. در واقع ZTE نخستین شرکت چینی به حساب می‌آید که موفق به عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G در بازار جهانی شده است.

اما معروفیت اصلی ZTE به توزیع نخستین اسمارت فون با دوربین سلفی زیر نمایشگری مربوط می‌شود. حال به نظر می‌رسد این شرکت آماده ارائه این فناوری در گوشی جدید خود، یعنی Axon 30 5G است.

شرکت ZTE از ماه فوریه در حال نمایش نسل دوم دوربین زیر نمایشگری خود بوده و حتی نسخه‌های نمایشی و آزمایشی از این فناوری را رونمایی کرده است. اما جالب اینکه فناوری زیر نمایشگری در هیچ‌یک از گوشی‌های اکسون 30 پرو و 30 اولترا به کار نرفته، بلکه برای نسخه ساده در نظر گرفته شده است!

اخبار مؤکد اخیر نشان می‌دهند که گوشی اکسون 30 به زودی با نسل دوم دوربین‌های زیر نمایشگری از راه می‌رسد. البته زمان دقیقی از سوی ZTE اعلام نشده، اما منابع غیررسمی به تاریخ 22 ژوئیه اشاره می‌کنند.

نمایشگر Visionox با فناوری بهبود یافته در ZTE Axon 30

به نظر می‌رسد Visionox اهمیت بسیاری برای ZTE داشته و عامل مهمی در اکسون 30 به حساب می‌آید. این دو شرکت توانسته‌اند به دستاورد قابل‌ملاحظه‌ای در ساخت نمایشگر دست یابند؛ یک چیدمان پیکلسی جدید که وضوح و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد.

در واقع وضوح و کیفیت، دو اولویت مهم برای کمپانی‌های چینی در هنگام ساخت نسل دوم گوشی‌های هوشمند خود بوده‌اند. طبق گفته‌های ZTE، تراکم پیکسلی از 200 به 400 پیکسل در هر اینچ بهبود یافته است. بدین ترتیب، بخش دوربین نمایشگر کمتر به چشم می‌آید. در ضمن، نرخ نوسازی صفحه نیز از 90 به 120 هرتز افزایش پیدا کرده است.

متاسفانه تاکنون اطلاعات خاصی درباره سخت‌افزار گوشی Axon 30 5G در دسترس اصحاب رسانه قرار نگرفته است. با اینکه گوشی‌های اکسون 30 دیگر دارای پردازنده اسنپدراگون 888 هستند، اما نمی‌توان وجود این تراشه در نسخه معمولی را قطعی در نظر گرفت.

از طرف دیگر، گوشی اکسون 20 اصلی از لحاظ کارایی یک گوشی پرچم‌دار نبود. شاید ZTE این استراتژی را برای گوشی Axon 30 معمولی نیز پیاده‌سازی کند تا قیمت معقولانه آن حفظ شود.

پیش‌بینی می‌شود که گوشی اکسون 30 حداقل دارای دوربین 64 مگاپیکسلی بوده و به یک باتری بزرگ با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع مجهز خواهد بود. شما چه اخباری را درباره محصول آینده ZTE شنیده اید؟

ارسال نظر