ثبت پتنت جدید از گوشی دوطرفه اوپو با نمایشگر پوشاننده

رسانه کلیک – اخیرا پتنت جدیدی از گوشی دوطرفه اوپو با نمایشگر پوشاننده در اینترنت منتشر شده است که ما را با نسل آینده اسمارت فون های شرکت آشنا می‌کند.

ثبت پتنت جدید از گوشی دوطرفه اوپو با نمایشگر پوشاننده

اوپو یکی از شرکت‌های مبتکر و خلاق در زمینه ساخت اسمارت فون است که هر سال طرح‌ها و پتنت های شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند؛ از جمله پتنت انتزاعی گوشی رول شونده که امید است به زودی وارد مرحله ساخت شود. کمپانی چینی اخیرا چند پنتنت دیگر را نیز در دفتر مالکیت معنوی جهانی WIPO به ثبت رسانده که یکی از آن‌ها متعلق به گوشی دوطرفه اوپو با نمایشگر پوشاننده است.

گوشی دوطرفه اوپو با نمایشگر پوشاننده

اسمارت فوت جدید دارای حاشیه‌های فوق باریک با گوشه‌های نسبتا نوک‌تیز است. با اینکه نمایشگر تماما روی صفحه اصلی و پنل پشتی کشیده شده و سطح گوشی را می‌پوشاند، اما مانند حاشیه عطف کتاب هیچ انحنایی ندارد.

پتنت مذکور مشخصات سیستم دوربین را نیز تا حدودی در اختیار ما می‌گذارد. این سیستم متشکل از چهار سنسور و یک لنز ال‌ای‌دی است که با چیدمان عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

با توجه به طراحی گسترده نمایشگر، تنها یک مکان برای تعبیه کلیدهای کنترلی تنظیم صدا و خاموش/روشن باقی می‌ماند و آن کناره سمت راست (نزدیک به ماژول دوربین) است. ظاهرا اوپو می‌خواهد از صفحه فولادی فوق باریک بین نمایشگر و چارچوب گوشی استفاده کند.

غول فناوری چین یعنی هواوی نیز توانست سال ۲۰۲۰ پتنت مشابهی را به نام خود ثبت کند. طرح انتزاعی هواوی نیز شامل یک گوشی دوطرفه با نمایشگر پوشاننده می‌شود. اما یک تفاوت عمده دارد و آن وجود انحنا در میانه نمایشگر است. شاید جالب باشد بدانید گوشی می میکس آلفلا شیائومی که اخیرا در دنیای واقعی مشاهده شده نیز تقریبا دارای طراحی مشابهی است.

در پایان باید خاطرنشان کنیم ثبت پتنت لزوما به معنای تولید آن در آینده نبوده و ممکن است گوشی دوطرفه اوپو هیچ‌گاه به مرحله ساخت نرسد.

ارسال نظر