گوشی های مجهز به سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی به زودی عرضه می شوند؟

رسانه کلیک - کمپانی کره ای سامسونگ در حال آماده سازی سنسورهای ایزوسل 200 مگاپیکسلی است. احتمال می رود که گوشی های پرچمدار آینده به این سنسور مجهز شوند.

گوشی های مجهز به سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی به زودی عرضه می شوند؟

در آستانه معرفی سری گوشی های گلکسی S21 سامسونگ هستیم. همانطور که می دانید نسخه اولترای این محصول به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده؛ با این حال سامسونگ همچنان مشغول کار روی سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی است؛ سنسوری که به احتمال زیاد در بسیاری از پرچمداران آینده به کار گرفته می شود.

طبق توییت یکی از افشاگران سامسونگ به نام @IceUniverse، غول فناوری کره ای قصد دارد تا سنسورهای خلاقانه جدیدی را در سال جاری عرضه کند. این سنسورهای جدید تحت نام ایزوسل ساخته شده و شامل یک سنسور عکسبرداری 200 مگاپیکسلی نیز می شود. اگرچه گزارش های قبلی به ساخت محصولاتی با سنسور 600 مگاپیکسلی اشاره کرده اند، اما افشاگری های جدید مبنی بر کاربرد سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی در گوشی های هوشمند عاقلانه تر به نظر می رسند.

پیش از این نیز شایعات متعددی پیرامون ساخت سنسورهای 150 مگاپیکسلی و 250 مگاپیکلسی توسط سامسونگ بر سر زبان ها افتاده بود، که هنوز خبری از صحت آن ها در دسترس نیست. توجه داشته باشید که کارایی یک دوربین برای گوشی هوشمند، صرفا به وسیله عدد مگاپیکسل سنجیده نمی شود. بهینه سازی های نرم افزاری و یادگیری ماشین نیز نقش بسیار مهمی در کیفیت تصاویر ایفا می کنند.

با این حال، کیفیت سخت افزار کماکان حائز اهمیت است، چراکه سنسورهای قوی با مگاپیکسل بیشتر می توانند درجه وسیع تری از کاربردهای مختلف در زمینه های مختلف پزشکی، کشاورزی، IoT (اینترنت اشیا)، درون ها و ماشین های خودکار را برای کمپانی سامسونگ و محصولات آن فراهم آورند. ناگفته نماند که به هر افشاگری باید با چشم تردید نگاه کرد. به هر حال، اخبار بیشتر و رونمایی رسمی ایزوسل 200 مگاپیکسلی دیر یا زود از سوی این شرکت و منابع موثق تر منتشر خواهند شد.

ارسال نظر