گوشی هوشمند پیکسل 6 از پنل اولد غیر قابل انعطاف استفاده می‌کند

طبق افشاسازی‌های اخیر، دو گوشی هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به نمایشگرهای اولد مجهز هستند. این موضوع چندان دور از انتظار نیست، چون گوگل از همین نمایشگر برای گوشی ارزان‌قیمت خود، یعنی پیکسل 4a نیز استفاده کرده است.

گوشی هوشمند پیکسل 6 از پنل اولد غیر قابل انعطاف استفاده می‌کند

ناگفته نماند که نمایشگرهای اولد، انواع و اقسام متعددی دارند. طبق گفته‌های یک تحلیلگر، سامسونگ نسخه‌های Rigid (غیر قابل انعطاف) پنل های خود را جهت کاهش هزینه تولید، در اختیار گوگل قرار می‌دهد. پس می‌توان حدس زد که Pixel 6 دارای قیمت رقابتی خواهد بود.

با اینکه نوع نمایشگر برای مدل پرو به طور قطعی مشخص نشده است، اما به عقیده راس یانگ (تحلیلگر معروف صنعت نمایشگر) استفاده از اولد Rigid به گوگل اجازه می‌دهد تا به میزان قابل‌توجهی در هزینه تولید دستگاه‌های خود صرفه‌جویی کند.

یانگ پیش از این گفته بود گوگل می‌تواند از نمایشگر اولد در پیکسل 4a استفاده کرده و قیمت آن را در حدود 349 دلار حفظ کند، چون این نوع نمایشگر، انعطاف‌پذیر نیست.

طبق اظهارات یانگ، استفاده از نمایشگرهای اولد Rigid در گوشی‌های هوشمند، پول هنگفتی را برای سازندگان پس‌انداز می‌کند. هزینه پنل های غیرقابل انعطاف تقریبا یک سوم نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر است.

کمپانی اپل از اولدهای انعطاف‌پذیر ارزان‌قیمت برای ایجاد باریک‌ترین حاشیه ممکن در آیفون‌های خود استفاده می‌کند. کاربرد پنل های اولد غیر قابل انعطاف بدین معنی است که گوشی پیکسل 6 ظاهر چندان جذابی در مقایسه با مدل‌های رقیب ندارد، چون گوگل نمی‌تواند حاشیه‌های آن را باریک کند.

اولد انعطاف ناپذیر؛ استراتژی صرفه جویی در هزینه

اما صرفه‌جویی در هزینه، یک مزیت خوشایند برای گوگل و مشتریان محسوب می‌شود. غول فناوری با تعیین قیمت رقابتی برای هندست های ممتاز خود، می‌تواند سریعا از پلکان رقابت بر سر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بالا رود!

از لحاظ طراحی باید گفت گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تمام محصولات قبلی گوگل فرق دارند. بنابراین منتقدان و مشتریان می‌توانند از وجود حاشیه‌های نه‌چندان باریک در گوشی جدید صرف‌نظر کنند.

متأسفانه هنوز مشخص نشده که آیا گوگل از پنل های LTPO برای سری گوشی‌های پیکسل 6 استفاده می‌کند یا خیر. این پنل ها می‌توانند به طور انطباقی، نرخ نوسازی را جهت حفظ باتری گوشی تغییر دهند.

البته پنل های LTPO موجب افزایش قیمت تولید می‌شوند، پس نمی‌توان انتظار داشت که گوگل از این نوع نمایشگر در گوشی‌های جدید خود استفاده کند.

دو گوشی هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به عنوان پرچم‌دارهای آینده گوگل احتمالا در ماه اکتبر سال جاری معرفی می‌شوند. بدیهی است که اطلاعات بیشتری حین رونمایی رسمی محصول در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر