گوگل تبلیغات ارزهای دیجیتال را دوباره مجاز کرد

بر اساس سیاست جدید گوگل که از 3 آگوست اجرایی شد، ارائه‌دهندگان خدمات صرافی و کیف پول ارزهای دیجیتال بار دیگر مجاز به تبلیغات در گوگل هستند.

گوگل تبلیغات ارزهای دیجیتال را دوباره مجاز کرد

گوگل دوباره تبلیغات ارزهای دیجیتال را مجاز کرد

بعد از اینکه سیاست محصولات و خدمات مالی به‌روز شده در 3 آگوست به طور کامل اعمال شد، گوگل مجددا محصولات ارزهای دیجیتال را در پلتفرم‌های خود تبلیغ می‌کند.

این غول چندملیتی تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه سکه (ICO) را در ژوئن 2018 ممنوع کرد، اما سیاست به‌روز شده به نهادهای رمزارزی اجازه می‌دهد تا خدمات خود را یکبار دیگر در گوگل تبلیغ کنند. بااین‌حال،ICO ها کاملا کنار گذاشته شده‌اند.

تجدیدنظر در سیاست تبلیغات ارزهای دیجیتال گوگل برای اولین‌بار در ماه ژوئن ارائه شد و تصریح می‌کند که «تبلیغ‌کنندگان ارائه‌دهنده صرافی و کیف پول ارزهای دیجیتال» که مشتریان آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهند، مجاز به تبلیغ خدمات و محصولات خود در صورت واجدالشرایط بودن، هستند.

این اقدام درآمد اضافی تبلیغات را برای شرکت مادر گوگل که Alphabet نام دارد فراهم می‌کند، اگرچه تبلیغات ارزهای دیجیتال تنها قطره‌ای در اقیانوس درآمد 147 میلیارد دلاری تبلیغات این شرکت خواهد بود.

الزامات سخت‌گیرانه گوگل برای جلوگیری از تبلیغات مبهم و کلاهبرداری‌های آشکار ارز دیجیتال طراحی شده است. تبلیغ‌کنندگان باید در شبکه اعمال قانون جنایات مالی (FinCEN) به‌عنوان «مشاغل خدمات مالی» ثبت شده باشند و «حداقل با یک ایالت به‌عنوان فرستنده پول یا یک نهاد بانکی فدرال یا ایالتی» همکاری داشته باشند.

این شرکت اجازه تبلیغات برای عرضه‌های اولیه سکه، پروتکل‌های معاملاتی دیفای (DeFi) یا ترویج خریدوفروش یا تجارت ارزهای دیجیتال را نخواهد داد. حمایت افراد مشهور از ارزهای دیجیتال نیز ممنوع است که ممکن است تا حدی به مسائل مربوط به حمایت‌های جعلی افراد مشهور کمک کند.

سیاست به‌روز شده گوگل همچنین از لینک دادن تبلیغات ارزهای دیجیتال به وب‌سایت‌هایی که میزبان «سیگنال‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، تجمع‌کنندگان یا سایت‌های وابسته حاوی محتوای مرتبط یا بررسی کارگزاران» است، جلوگیری می‌کند.

ماه گذشته تیک تاک اعلام کرد که محتوای تبلیغاتی مبتنی بر ارزهای دیجیتال به‌عنوان بخشی از اقدام برای جلوگیری از تبلیغات خدمات و محصولات مالی در این پلتفرم ممنوع شده است.

تحلیل کاربران Reddit در بخش r/Bitcoin از این خبر مثبت و سعودی است، اگرچه کاربری با نام "Brief-Music-5825" اظهار داشت که گوگل باید «اخبار جعلی ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. میزان اخبار جعلی که ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) ایجاد می‌کنند، باورنکردنی است.»

شاید برایتان جالب باشد: شبکه‌های اجتماعی و گوگل چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را جابه‌جا می‌کنند؟

ارسال نظر