گوگل قوانین جدیدی برای اخبار جعلی انتخابات ریاست جمهوری وضع کرده است

رسانه کلیک - شرکت گوگل قوانین جدیدی را وضع کرده است تا از انتشار تبلیغات مشتریانی که به ترویج اخبار جعلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک می‌کنند جلوگیری کند.

گوگل قوانین جدیدی برای اخبار جعلی انتخابات ریاست جمهوری وضع کرده است

گوگل سعی دارد فعالیت‌های مشتریان تبلیغاتی که کسب و کار مشکوکی دارند را محدود کند و در همین راستا قوانین خود را آپدیت کرده است. طبق اطلاعات موجود، دو آپدیت در قوانین جدید گوگل انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات ریاست جمهوری را کنترل می‌کند.

سخنگوی گوگل درباره این موضوع می‌گوید: «طی چند سال گذشته ما با هدف جلوگیری از دخالت‌های خارجی و هدف گرفتن افراد و همچنین افزایش شفافیت در انتخابات، قوانین امنیتی در خصوص تبلیغات سیاسی وضع کردیم. امروز برای تقویت این تلاش ها قوانین مان را ارتقا دادیم تا از گسترش اطلاعات جعلی به وسیله تبلیغات جلوگیری کنیم.»

برهمین اساس، قوانین جدید گوگل همکاری با مشتریان تبلیغاتی که نقش خود در انتشار اخبار جعلی سیاسی را پنهان می‌کنند منع کرده است. این آپدیت به گوگل اجازه می‌دهد اقداماتی علیه کل شبکه حساب های کاربری متصل به یکدیگر انجام دهد.

دومین آپدیت قوانین گوگل همکاری با مشتریان تبلیغاتی را منع می‌کند که اطلاعات را به شیوه غیر قانونی (از طریق هک یا دسترسی غیرمجاز به مخازن دیجیتالی) جمع آوری می‌کنند تا مردم را برای کلیک روی تبلیغات فریب دهند.

قبلا هم شرکت گوگل قوانینی را برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و ادعاهای خطرناک درباره درمان ویروس کرونا وضع کرده بود.

ارسال نظر