گوگل مپس قابلیت‌های جدیدی برای دوچرخه سواری ایجاد کرده است

رسانه کلیک - گوگل مپس در برخی از شهرهای بزرگ، قابلیت‌های جدیدی برای دوچرخه سواری و مسیریابی با دوچرخه ایجاد کرده است. همچنین همکاری خود با مراکز اجاره دوچرخه را نیز آغاز کرده است. 

گوگل مپس قابلیت‌های جدیدی برای دوچرخه سواری ایجاد کرده است

در دوران همه گیری ویروس کرونا، در خواست برای مسیریابی با دوچرخه در گوگل مپس با سرعت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده بود. تقریبا 69 درصد درخواست مسیریابی با دوچرخه افزایش پیدا کرده بود و اکنون شرکت گوگل قصد دارد با ارائه چند ویژگی مربوط به دوچرخه سواری و مسیریابی با دوچرخه، در برخی از شهرهای بزرگ و اصلی به نیاز کاربران پاسخ دهد.

گوگل برای ارائه این قابلیت‌ها از الگوریتم هوش مصنوعی، داده های جمع آوری شده از طریق کرادسورس و داده‌ های مراکز شهرداری استفاده کرده است. اکنون کاربران برخی از شهرها می‌توانند برای مسیریابی در خطوط دوچرخه سواری در شهرها یا خیابان‌هایی که برای دوچرخه سواری مناسب هستند از گوگل مپس استفاده کنند و حتی مسیرهای میان‌بر برای سریع‌تر رسیدن به قصد را پیدا کنند.

در گوگل مپس قابلیتی وجود دارد که مسیر پیاده روی برای رسیدن به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس یا مترو برای کاربران نمایش داده می‌شود. اکنون این قابلیت برای پیدا کردن نزدیک ترین مکان اجاره دوچرخه نیز فعال شده است. یعنی کاربران هر زمانی که تمایل به دوچرخه سواری داشته باشند می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، ساده ترین مسیر برای پیاده رفتن به یک مرکز اجاره دوچرخه را پیدا کنند.

حتی در برخی از شهرها، همکاری گوگل با این مراکز بیشتر است و کاربران می‌توانند قبل از رسیدن به این مراکز، یک دوچرخه مناسب برای خود کرایه کنند.

ارسال نظر