Google پرسرچ‌ترین کلمه موتور جستجوی مایکروسافت

سال ۲۰۱۸ اتحادیه اروپا گوگل را به سوء استفاده از تسلط اندروید بر کاربران متهم و به پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. حال به نظر می‌رسد نام گوگل به عنوان پرسرچ‌ترین عبارت موتور جستجوی مایکروسافت محبوبیت غول فناوری را به رخ می‌کشد. 

Google پرسرچ‌ترین کلمه موتور جستجوی مایکروسافت

پس از ماجرای جریمه ۵ میلیارد دلاری گوگل در سال ۲۰۱۸ به اتهام اجبار استفاده از موتور جستجوی شرکت در گوشی‌های هوشمند اندرویدی غول فناوری هنوز در تلاش است تا این مبلغ جریمه را به حداقل برساند.

حال طی جدیدترین دادگاه تجدیدنظر پرونده جریمه غول فناوری وکیل حقوقی گوگل پای مایکروسافت و موتور جستجوی آنها را به میان کشیده است.

طبق اعلام وکیل گوگل موتور جستجوی این شرکت به حدی میان کاربران محبوبیت پیدا کرده است که حتی در یک موتور جستجوی دیگر همچون بینگ مایکروسافت عبارت "Google" با اختلاف به پرسرچ‌ترین کلمه این سرویس‌دهنده تبدیل شده است. همین مسئله می‌تواند نشان دهد که کاربران نه تنها از روی اجبار بلکه بصورت داوطلبانه به دنبال موتور جستجوی گوگل و خدمات آن هستند.

وی همچنین اعلام کرد طبق یک نظرسنجی عمومی مشخص شد ۹۵ درصد کاربران فضای مجازی موتور جستجوی گوگل را برای انجام انواع کارهای خود ترجیح می‌دهند.

این مسئله نشان می‌دهد که حتی اگر گوگل دیگر مرورگر خود را بصورت پیشفرض روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار ندهد یا موتور جستجوی کروم تغییر دهد باز هم کاربران گوگل را به عنوان خدمات‌دهنده خود انتخاب می‌کنند.

حال باید دید با توجه به لایحه تنظیم شده توسط گوگل آیا این شرکت می‌تواند این هزینه سنگین را از روی دوش خود بردارد یا خیر.

شما از کدام موتور جستجو اروپایی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما گوگل می‌تواند در دادگاه تجدید نظر رای قاضی پرونده را به نفع خود برگرداند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر