گوگل 6.5 میلیون دلار برای مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کرونا سرمایه‌گذاری می‌کند

رسانه کلیک - گوگل در راه مبارزه با اطلاعات نادرست در خصوص ویروس کرونا، با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیون دلاری، در حال بررسی این مسئله است که چگونه می تواند سرویس Google News را به مرجع معتبری برای اخبار این بیماری تبدیل کند. <p> وقتی صحبت از یک بیماری شایع کشنده تنفسی مانند کووید ۱۹ می‌شود، اطلاعات دقیق و قابل اعتماد می تواند تفاوت زندگی و مرگ افراد را رقم بزند.   برای این منظور، گوگل قصد دارد با 6.5 میلیون دلار بودجه، با سازمان‌هایی که اطلاعات نادرست در مورد کرونا را در سراسر جهان منتشر می‌کنند، مبارزه کند. در این کار شرکت منتشر کننده از چندین زاویه مختلف مورد حمله قرار می‌گیرد تا این مشکل حل شود.   به عنوان نمونه، شرکت Google News Initiative حمایت خود را از First Draft افزایش داده است. این سازمان به خبرنگاران کمک می‌کند تا یک منبع آنلاین در خصوص ویروس کرونا داشته باشند و همچنین آموزش و شبیه سازی بحران و همه گیر این بیماری را تحت پوشش خود قرار دهند. بخشی از بودجه جدید نیز به شرکت‌های Full Fact و Maldita.es خواهد رسید.   طبق گفته‌های گوگل، این سازمان‌ها تمرکز را روی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و انگلیس جمع می‌کنند؛ جایی که از بالاترین موارد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ تأیید شده در آن وجود دارد.   همچنین گوگل با Meedan، روزنامه نگار و متخصصان بهداشت عمومی همکاری خواهد کرد تا یک بانک اطلاعاتی برای کمک به دیگر خبرنگاران تهیه کند. نکته قابل توجه این است که این شرکت همچنین در حال آزمایش این است که چگونه به بهترین وجه بتواند یک صفحه بررسی حقایق اختصاصی را در بخش COVID-19 اخبار گوگل ارائه کند.   علاوه بر مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کرونا توسط گوگل، دولت‌ها نیز همچنان در تلاشند تا مسئله ویروس کرونا را برطرف کنند. دولت انگلستان در ماه مارس اعلام كرد كه 500،000 پوند (تقریبا 623،000 دلار) برای مبارزه با اطلاعات نادرست مربوط به ویروس کرونا اختصاص خواهد داد كه بخشی از این بودجه به فرهنگ‌سازی در شبکه‌های اجتماعی صرف خواهد شد.   همچنین شرکت‌هایی مانند سامسونگ و سونی در تلاش برای مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری کرونا هستند.به عنوان مثال، سونی یک صندوق 100میلیون دلاری تأسیس کرد و از این پول برای کمک به کادر پزشکی و درمانی و دانش آموزانی که در خانه هستند هزینه خواهد شد.

گوگل 6.5 میلیون دلار برای مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کرونا سرمایه‌گذاری می‌کند
وقتی صحبت از یک بیماری شایع کشنده تنفسی مانند کووید ۱۹ می‌شود، اطلاعات دقیق و قابل اعتماد می تواند تفاوت زندگی و مرگ افراد را رقم بزند.
برای این منظور، گوگل قصد دارد با 6.5 میلیون دلار بودجه، با سازمان‌هایی که اطلاعات نادرست در مورد کرونا را در سراسر جهان منتشر می‌کنند، مبارزه کند. در این کار شرکت منتشر کننده از چندین زاویه مختلف مورد حمله قرار می‌گیرد تا این مشکل حل شود.
به عنوان نمونه، شرکت Google News Initiative حمایت خود را از First Draft افزایش داده است. این سازمان به خبرنگاران کمک می‌کند تا یک منبع آنلاین در خصوص ویروس کرونا داشته باشند و همچنین آموزش و شبیه سازی بحران و همه گیر این بیماری را تحت پوشش خود قرار دهند. بخشی از بودجه جدید نیز به شرکت‌های Full Fact و Maldita.es خواهد رسید.
طبق گفته‌های گوگل، این سازمان‌ها تمرکز را روی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و انگلیس جمع می‌کنند؛ جایی که از بالاترین موارد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ تأیید شده در آن وجود دارد.
همچنین گوگل با Meedan، روزنامه نگار و متخصصان بهداشت عمومی همکاری خواهد کرد تا یک بانک اطلاعاتی برای کمک به دیگر خبرنگاران تهیه کند. نکته قابل توجه این است که این شرکت همچنین در حال آزمایش این است که چگونه به بهترین وجه بتواند یک صفحه بررسی حقایق اختصاصی را در بخش COVID-19 اخبار گوگل ارائه کند.
علاوه بر مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کرونا توسط گوگل، دولت‌ها نیز همچنان در تلاشند تا مسئله ویروس کرونا را برطرف کنند. دولت انگلستان در ماه مارس اعلام كرد كه 500،000 پوند (تقریبا 623،000 دلار) برای مبارزه با اطلاعات نادرست مربوط به ویروس کرونا اختصاص خواهد داد كه بخشی از این بودجه به فرهنگ‌سازی در شبکه‌های اجتماعی صرف خواهد شد.
همچنین شرکت‌هایی مانند سامسونگ و سونی در تلاش برای مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری کرونا هستند.به عنوان مثال، سونی یک صندوق 100میلیون دلاری تأسیس کرد و از این پول برای کمک به کادر پزشکی و درمانی و دانش آموزانی که در خانه هستند هزینه خواهد شد.
ارسال نظر