گیت‌لب رفع تحریم شد

رسانه کلیک - پس از آن‌که مهاجرت گیت لب از آژور به پلتفرم ابری گوگل به تحریم کاربران ایرانی منجر شده بود، اکنون به‌نظر می‌رسد این پلتفرم رفع تحریم شده است.

گیت‌لب رفع تحریم شد

پس از تصاحب گیت لب توسط مایکروسافت بسیاری از توسعه دهندگان فعال در این سایت به گیت لب کوچ کرده بودند. این اتفاق از سوی دیگر مدیران گیت لب مورد استقبال واقع شد و آن‌ها با آغوش باز پذیرای توسعه دهندگان بودند و برای بهبود سیستم های خود زیربنای این سایت را از مایکروسافت آژور به پلتفرم ابری گوگل (GCP) منتقل کردند.

گیت لب که خدماتی از جمله مدیریت مخزن گیت، به اشتراک گذاری کدها، بازنگری و مدیریت کد منبع توزیع شده و همچنین تست و عیب یابی کدها را در اختیار کاربران قرار می دهد. قابلیت های گسترده این سایت و امکان مشارکت دیگر توسعه دهندگان روی پروژه ها باعث شده برنامه نویسان زیادی از سراسر دنیا به آن روی بیاورند.

آن زمان گیت لب تایید کرده بود که حین این مهاجرت احتمالا برخی کاربران شاهد کندی سیستم خواهند بود اما مشکل برای کاربران ایرانی فراتر از این چالش های پیش پا افتاده بود. مسئله‌ای که در این میان دامنگیر توسعه دهندگان ایرانی شده و با تحریم کشورهایی نظیر ایران، سودان، سوریه، کره شمالی و کوبا توسط گوگل، باعث قطع دسترسی کاربران این کشورها به برخی منابع گیت هاب شد. گوگل دلیل این مسئله را تحریم های وزارت خزانه داری ایالات متحده عنوان کرد.

پس از این اتفاق، گیت لب از کاربران خواست کدهای خود را دانلود کرده یا از پروژه ها پشتیبان تهیه کنند.
این تحریم در حالی اتفاق افتاده که بسیاری انتظار داشتند این سایت با داعیه متن باز بودن، سرویس های خود را فارغ از محل اقامت کاربران در اختیار آنها قرار دهد.
حال اما به نظر می رسد داستان گیت لب برای توسعه دهندگان ایرانی تغییر کرده و این پلتفرم از تحریم برای کاربران ایرانی خارج شده است.

ارسال نظر