یوان دیجیتال چین در دسترس 10 میلیون شهروند قرار می‌گیرد

دولت چین آزمایش یوان دیجیتال خود را یک قدم جلوتر می‌برد. اکنون، 10 میلیون کاربر می‌توانند پس از اقدام به عضویت در لیست سفید در بانک‌های دولتی منتخب، این ارز را آزمایش و از آن استفاده کنند. دولت چین در نظر دارد فناوری یوان دیجیتال خود را برای استفاده در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 آماده کند.

یوان دیجیتال چین در دسترس 10 میلیون شهروند قرار می‌گیرد

آغاز آزمایشات بعدی یوان دیجیتال چین

دولت چین در حال گسترش آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود است. طبق گزارشات یکی از مقامات بانک خلق چین، لیستی برای آزمایش بیشتر یوان دیجیتال گشوده شده است. هدف از این آزمایش شناسایی مشکلات احتمالی در یک محیط گسترده‌تر است.

شهروندان علاقه‌مند به عضویت در مرحله آزمایشی جدید این طرح می‌توانند درخواست خود را در بانک‌های دولتی منتخب اعلام کنند. معاون فرماندار بانک خلق چین، فن ییفی (Fan Yifei)، اعلام کرد که بیش از ده میلیون شهروند در حال حاضر در این لیست سفید ثبت شده اند.

با این حال، حجم این آزمایش و نحوه توزیع یوان دیجیتال هنوز مشخص نشده است. با اینکه یوان دیجیتال در چندین شهر مورد آزمایش قرار گرفته است، اما پذیرش آن هنوز همه جا قابل قبول نیست. چین در حال افزایش تعداد کاربران و حجم ارز مورد استفاده در این آزمایشات است و قصد دارد از یوان دیجیتال در بازی‌های المپیک زمستانی بعدی استفاده کند. فن یفی اظهار داشت: «ما اطمینان و اعتماد به نفس افزایش دامنه آزمایشات را داریم.»

افزایش دامنه آزمایشات

این برنامه لیست سفید آخرین اقدام بانک خلق چین بوده است. در اوایل ماه گذشته، پکن و شانگهای شروع به دادن پاکت‌های قرمز یوان دیجیتال به شهروندان خود کردند. این دو شهر بیش از 500،000 پاکت قرمز اهدا خواهند کرد. با این حال، ممکن است این آزمایشات تمام توجه مورد نظر دولت را جلب نکند. طبق برخی گزارش‌ها، مردم چین در تغییر روش‌های پرداخت شناخته شده به یوان دیجیتال مردد هستند.

در نتیجه، دولت چین در حال سرکوب رقیبان است. اکنون ممنوعیت استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال در چندین استان مهم در حال اجرا است. استان‌های یونان، سیچوان، چینگهای و مغولستان داخلی استخراجگران را از قلمرو خود بیرون کردند. این امر منجر به مهاجرت استخراج شده است که بر عملکرد بلاک چین بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: افزایش هش ریت بیت کوین پس از اعمال محدودیت استخراج در چین

دولت چین علیه شرکت‌های فعال در حوزه تجارت ارزهای دیجیتال نیز اقداماتی انجام داده است. شرکت Beijing Qudao Cultural Development، به دلیل ادعای مشارکت در ارائه نرم افزار تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال اخیرا تعطیل شد.

ارسال نظر