یوان دیجیتال احتمالا به شبکه اتریوم اضافه شود

رسانه کلیک - رئیس سابق طرح ارز دیجیتال بانک خلق چین اظهار داشت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از جمله یوان دیجیتال قرار است هوشمند شوند و ممکن است در آینده در شبکه‌هایی مانند بلاک چین اتریوم کار کنند.

یوان دیجیتال احتمالا به شبکه اتریوم اضافه شود

Yao Qian که اکنون رئیس اداره نظارت دانش و فناوری در کمیسیون تنظیم اوراق بهادار چین است، اخیرا اظهار داشت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (Central Bank Digital Currencies و یا به‌اختصار CBDCها) نباید نسخه دیجیتال پول فیزیکی باشند؛ بلکه باید قابلیت قراردادهای هوشمند را نیز در خود بگنجانند.

قراردادهای هوشمند نوعی کدهای بلاک چین هستند که در صورت برآورده شدن شرایطی خاص و از پیش تعیین شده، به‌صورت خودکار اجرا می‌شوند. قراردادهای هوشمند همچنین می‌توانند قراردادهای قانونی را تکمیل کرده و یا حتی آن‌ها را جایگزین کنند.

Yao در کنفرانس انجمن جهانی مالی بهار 2021 در پکن بیان کرد که تعداد موارد امنیتی که از طریق آسیب‌پذیری‌های قراردادهای هوشمند رخ ‌داده‌اند، نشان می‌دهد که این فناوری هنوز نیاز به رشد دارد.

وی همچنین افزود که علاوه بر این، نگرانی‌هایی در مورد وضعیت قانونی قراردادهای دیجیتال وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

به‌این‌ترتیب، بانک‌های مرکزی باید یک رویکرد محتاطانه اتخاذ کرده و با قراردادهای هوشمند ساده کار خود را آغاز کنند. بانک‌های مرکزی می‌توانند پس از آنکه امنیت این فناوری به حد مناسبی رسید و به مسائل قانونی آن نیز رسیدگی شد، قراردادهای هوشمند پیچیده‌تری را به شبکه خود اضافه کنند.

بانک خلق چین مدتی است که با بانک‌های خصوصی و شرکت‌های پرداختی برای آزمایش‌های یوان دیجیتال خود همکاری می‌کند. به گفته Yao، الزامی ندارد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مبتنی بر حساب باشند. در سطح نظری، از طریق یک رویکرد دو رده‌ای، یوان دیجیتال یا دلار دیجیتال می‌توانند روی شبکه اتریوم یا شبکه دیِم (Diem) تحت حمایت فیس‌بوک پیاده‌سازی شوند. به عبارت دیگر، بانک‌های مرکزی می‌توانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را بدون واسطه و به‌صورت مستقیم به دست کاربران برسانند.

Yao همچنین افزود که استفاده از عملیات لایه‌ای، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را قادر می‌سازد به افرادی که حساب بانکی ندارند نیز خدمات مالی ارائه شود.

ارسال نظر