۱۳۰ حساب کاربری مربوط با ایران در توییتر مسدود شد

رسانه کلیک - توییتر در اقدامی به منظور جلوگیری از دخالت حساب‌های کاربری خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به کمک FBI تعداد ۱۳۰ حساب کاربری مربوط با ایران در توییتر را شناسایی و حذف کرد.

۱۳۰ حساب کاربری مربوط با ایران در توییتر مسدود شد

توییتر ۱۳۰ حساب کاربری را که ظاهراً از ایران سرچشمه می گرفتند و تلاش می کردند مناظره ریاست جمهوری 2020 آمریکا را مختل کنند، حذف کرده است. حساب پشتیبانی این شبکه اجتماعی، حذف حساب‌های کاربری را در پلتفرم توییتر تایید کرده است. همچنین در نمونه‌هایی از این توییت‌ها، آشکارا از ترامپ حمایت شده و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا کریس والاس، مجری مناظره، واقعاً بی‌طرف رفتار کرده است؟

براساس اطلاعیه توییتر، حساب کاربری مربوط با ایران در توییتر بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط FBI شناسایی شده‌اند. در بیانیه ارائه شده به وبسایت CNET، آژانس فدرال تأیید کرد که اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد اما از بحث در مورد جزئیات مربوط به این حذف خاص خودداری می کند: "اگرچه ما نمی توانیم درباره اطلاعات خاص ارائه شده بحث کنیم ، FBI به طور منظم اطلاعات را با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، بنابراین آنها می‌توانند از پلتفرم‌های خود بهتر محافظت کنند. FBI به طور فعال با شرکای فدرال‌، مقامات انتخاباتی و بخش خصوصی همکاری میکند تا تهدیدات خارجی برای امنیت کشور و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کاهش دهد. "

حساب کاربری مربوط با ایران در توییتر به گفته توییتر این حساب‌های حذف شده از تعامل بسیار کمی برخوردار بوده‌اند و فرصتی برای تأثیر در اذهان عمومی نداشته‌اند، زیرا این پلتفرم به سرعت آنها را شناسایی کرده است. همچنین جزئیات کامل حساب‌های آنها را با سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. در ادامه اطلاعیه توییتر این شرکت متعهد شد تا بعد از انجام تحقیقات تکمیلی خود، اطلاعات بیشتری در مورد حسابهای حذف شده و محتوای آنها منتشر کند.

این دومین بار است که توییتر حساب کاربری مربوط با ایران را به دلیل دخالت در انتخابات حذف کرده است. اولین بار این اتفاق در فوریه سال 2019 رخ داد و توییتر به منظور جلوگیری از جلوگیری از دخالت حساب‌های خارجی و استفاده از پلتفرم توییتر برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده، بیش از 2600 حساب را مرتبط با ایران پاک کرد.

ارسال نظر