با ۲۹۶ بیماری ناشی از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق مواجهیم | واردات آزاد شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از آمار ۲۹۶ بیماری ناشی از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور خبر داد و بر ضرورت ساماندهی واردات لوازم بهداشتی آرایشی تاکید کرد. 

با ۲۹۶ بیماری ناشی از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق مواجهیم | واردات آزاد شود

وجود ۲۹۶ بیماری ناشی از لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، «عبدالعلی رحیمی مظفری» نماینده مجلس، امروز در جلسه علنی نوبت دوم مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، در طرح پیشنهادی، بیان کرد: «بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو گردش مالی حاصل از فروش لوازم آرایشی در سال گذشته بیش از ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. از این آمار تنها ۴۰ درصد مربوط به تولیدات داخلی بوده و ۶۰ درصد مابقی لوازم آرایشی وارداتی می‌باشد؛ در حالی که ما واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را ممنوع کرده و این‌ها از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند.»

پیشنهاد آزادسازی واردات لوازم آرایشی با عوارض ۳۰ درصد

وی در ادامه اظهار کرد: «بر اساس آمار، ما با ۲۹۶ مریضی ناشی از واردات لوزام آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق مواجهیم. بیماری‌های لب و دهان و بیماری‌های پوستی از جمله این موارد است. واردات لوازم آرایشی باید سامان یابد. میزان مصرف این لوازم آرایشی در کشور بسیار بالا بوده و قاچاق لوازم غیر استاندارد به داخل به سلامتی مردم آسیب زده است. پیشنهاد بنده آزادسازی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و اخذ عوارض ۳۰ درصد از این بخش است.»

در ادامه نایب رئیس مجلس و شورای اسلامی این پیشنهاد را خلاف قانون موجود تلقی کرد و تشخیص داد که برای تصویب به رای دو سوم نمایندگان نیاز دارد. از این رو نماینده پیشنهاد دهنده، پیشنهاد خود را پس گرفت.

جالب است بخوانید: لورآل رکورد سودآوری و درآمد در ایام کرونا را شکست

ارسال نظر