آئودی از ابرکامپیوترها در صنعت خودروسازی استفاده می‌کند

رسانه کلیک - آئودی برای ساده‌سازی روش‌ ارتباط و هماهنگی اجزای پیچیده‌ای مانند پیشرانه، شاسی و سیستم‌های ایمنی از کامپیوترهای قدرتمند استفاده خواهد کرد.

آئودی از ابرکامپیوترها در صنعت خودروسازی استفاده می‌کند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد یک فضای رقابتی شدید در بازارهای بین‌المللی، تولید اتوموبیل‌ها روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. اکنون به‌راحتی می‌توان خودروهای جدید برندهای بزرگ دنیا را به یک رایانه تشبیه کرد. آئودی که یکی از برندهای خودروسازی پیشتاز کشور آلمان است، با هدف ساده‌سازی روش‌ ارتباط و هماهنگی اجزای پیچیده‌ای مانند پیشرانه، شاسی و سیستم‌های ایمنی قصد دارد از کامپیوترهای قدرتمند استفاده کند.

آئودی برای رسیدن به این هدف به تازگی اعلام کرده است که محصولات آینده خود را به کامپیوترهای پیشرفته مجهز خواهد کرد. در حقیقت این کامپیوترها برای سیستم‌های اصلی خودرو نقش محور مرکزی را ایفا می‌کنند.

کامپیوتر مرکزی که در محصولات جدید آئودی به کار رفته است حدود ۱۰ برابر قوی‌تر از نمونه به کاربرده‌شده در مدل‌های حال حاضر است و با توجه به نوع خودرو می‌توانند حدود ۶۰ سیستم مختلف را کنترل و مدیریت کند. آن طور که اعلام شده است همه مدل‌های ساخت این کمپانی از A3 تا شاسی‌بلند Q8 و کراس‌اوور تمام الکتریکی E-Tron - به مرور زمان مجهز به این کامپیوتر می‌شوند.

کامپیوتر آئودی در برخی مدل‌های برقی خود مانند E-Tron، بر پایش و مدیریت سیستم‌های بنیادی تمرکز می‌کند. برای مثال سیستم بازیابی انرژی ترمز یکی از این موارد است که قابلیت اضافه کردن ۳۰ درصد از ظرفیت باتری را به مسافت قابل پیمایش خودرو دارد. در مدل‌های اسپرت به همراه نشان RS، کامپیوتر یکپارچه آئودی، می‌تواند سیستم جلوگیری از واژگونی و سیستم تعلیق فعال را کنترل کند.

کمپانی آئودی با استفاده از این کامپیوتر پیشرفته برای اولین بار می‌تواند شاسی پیشرانه یک واحد مشترک را کنترل کند. این کار باعث ارتقای راحتی و بهبود عملکرد خودرو می‌شود. به گفته یکی از مهندسان کمپانی آئودی این کامپیوتر برای تولید انبوه آماده است. بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید و تجهیز محصولات آئودی با استفاده از کامپیوتر پیشرفته خواهیم بود.

ارسال نظر