آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کمک کشتی‌های مهار بوستر

رسانه کلیک - شرکت اسپیس‌ایکس برای آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از کشتی‌های مهار بوستر‌ خود کمک خواهد گرفت.

آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کمک کشتی‌های مهار بوستر

این شرکت روز سشنبه برای نصب ۱۰ ترمینال استارلینک روی کشتی‌های خودران درخواست مجوز کرده است. نهادی که این مجوز‌ها را صادر می‌کند کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا است. بهتر است بدانید که ترمینال‌ها دستگاه‌های کوچکی‌اند که به شبکه اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شوند.

اسپیس‌ایکس می‌خواهد ۱۰ دستگاه را روی ۱۰ کشتی نصب کند و هم‌چنین از ۲ کشتی خودران برای مهار بوستر‌های راکت پرتابگر استفاده کند. البته تست مهار بوستر راکت‌ها قبلا نیز توسط این شرکت و به کمک کشتی‌ها انجام شده بود و به نوعی با این عملیات فاز اجرایی مهار کپسول‌ها و بوستر‌ها توسط کشتی کلید می‌خورد.

استارلینک پرو‌زه‌ای است که در آن شرکت اسپیس‌ایکس می‌خواهد به کمک ۱۲ هزار ماهواره کوچک که دور کره زمین می‌چرخند به تمام مردم کره زمین سرویس اینترنتی ارائه کند. تا کنون ۶۵۰ ماهواره توسط این شرکت در مدار زمین قرار گرفته است. از طرفی نیاز است این شرکت با توسعه ایستگاه‌های زمینی آغازگر این انقلاب در سرویس دهی اینترنت باشد.

آزمایش اولیه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اواسط شهریور ماه امسال انجام شد و سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بدست آمد که به گفته سازنده برای انجام بازی‌های مولتی پلیر و استریم فیلم کافی خواهد بود.

اسپیس‌ایکس تیر ماه امسال به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا گفت که این شرکت ماهانه ۱۲۰ماهواره و همچنین هزاران ترمینال برای اتصال به شبکه می‌سازد. این شرکت میزان تقاضای مشتریان برای دریافت اینترنت استارلینک را «خارق العاده» توصیف کرده و از تمایل «نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر» از مردم آمریکا برای استفاده از آن خبر داده است.

به زودی آزمایش‌های اسپیس‌ایکس نهایی می‌شوند و طبق وعده‌ای که این شرکت داده است تا پایان سال ۲۰۲۰ در مناطق شمالی ایالات متحده و کانادا سرویس‌دهی اینترنتی این شرکت آغاز خواهد شد. تا بهره برداری تجاری از این پروژه بلند پروازانه چیزی نمانده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ تمام نقاط کره زمین تحت پوشش این سرویس جدید قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر