آشکار شدن ظاهر چیپست M1 در ویدیو کالبدشکافی مک بوک مینی

رسانه کلیک - در ویدیو کالبد شکافی مک بوک مینی، ظاهر چیپست M1 و برخی از ویژگی‌های آن آشکار شده است. به دلیل یکپارچه بودن معماری ساخت این تراشه، افزایش رم و حافظه مک مینی جدید امکان‌پذیر نیست. 

آشکار شدن ظاهر چیپست M1 در ویدیو کالبدشکافی مک بوک مینی

ویدیو کالبدشکافی مک بوک مینی که به تازگی منتشر شده است، نگاه نزدیکی به چیپست M1 می‌اندازد. بر اساس تصاویر منتشر شده، تراشه اپل سیلیکون جدید روی برد منطقی کوچک‌‌تری نسبت به مدل 2018 خود لحیم شده است.

این ویدیو کالبدشکافی اخیرا در Reddit منتشر شده است. همان طور که در فیلم مشخص است، M1 یک چیپست نقره ای است که برچسب APL1102 روی آن قرار دارد و از یک CPU هشت هسته ای و 8 هسته GPU همراه با موتور عصبی 16 هسته‌ای، کنترل کننده های ورودی/خروجی و موارد دیگر بهره می برد. علاوه بر این، حافظه یکپارچه سیستم نیز در سمت راست تراشه قابل مشاهده است که فضای کمتری نسبت به یک حافظه رم سنتی که در مدل های قبلی مک بوک مینی استفاده می‌شد، اشغال می کند و به کاهش سایز برد منطقی نیز کمک می‌کند.

اگرچه اندازه کوچک تر نیز مشکلات خاص خود را دارد. با حافظه یکپارچه سیستم، کاربران دیگر نمی توانند حافظه رم خود را ارتقا دهند؛ در صورتی که این کار در Mac mini قبلی امکان پذیر بود. بنابراین افرادی که قصد خرید مک مینی جدید را دارند، قبل از خرید خود باید خوب فکر کنند و بعد بین حافظه های 8 و 16 گیگابایتی یکی را انتخاب کنند. به همین ترتیب، حافظه SSD نیز به برد منطقی لحیم شده است؛ یعنی حافظه داخلی نیز قابل ارتقا نیست.

به همین دلیل کاربران باید با توجه به حجم کارهای شخصی و حرفه ای که قصد دارند با مک مینی انجام دهند، انتخاب دقیقی بین رم 8 و 16 گیگابایتی داشته باشند. به نظر می رسد که شرکت اپل با استفاده از چیپ های مبتنی بر معماری ARM که برای گوشی های هوشمند بسیار رایج هستند، پرتفولیو محصولات خود را در‌آیندهف بیشتر از میزان کنونی یکپارچه خواهد کرد. این کار همچنین به بهینه کردن خط تولید مک بوک های مینی و مک بوک های معمولی کمک خواهد کرد.

ارسال نظر