آغاز آزمایشات نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ از چند روز آینده

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ دیسپلی از چند روز آینده آزمایشات نمایشگرهای QD-OLED خود را در یک کارخانه واقع در کره جنوبی آغاز خواهد کرد. 

آغاز آزمایشات نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ از چند روز آینده

همه افراد می‌دانند که شرکت سامسونگ دیسپلی فعالیت های زیادی در زمینه تکنولوژی نمایشگرها داشته است. اخیرا تکنولوژی QNED این شرکت پیشرفت بسیار خوبی داشته است و یک گام به سمت تولید جلوتر رفته است. امروز گزارشی در TheElec منتشر شده که ادعا می کند این شرکت آزمایشات نمایشگرهای QD-OLED را به زودی آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت سامسونگ دیسپلی از ماه آینده میلادی (از چند روز آینده) آزمایشات مربوط به خط تولید نمایشگرهای QD-OLED را آغاز خواهد کرد. خط تولید این نمایشگرها Q1 نام دارد و در کارخانه Asan وافع در کره جنوبی قرار دارد. این کارخانه تاکنون روی تولید نمایشگرهای OLED تمرکز داشته است. این خط تولید احتمالا در ابتدا تعداد 15000 زیرلایه در هر ماه تولید خواهد کرد و بعد با گسترش کار، این تعداد به 30000 خواهد رسید.

یک صفحه نمایش QD از نقاط کوانتومی (نانوکریستال های نیمه هادی) برای تولید نور خالص مونوکروماتیک قرمز، سبز و آبی استفاده می ‌کند. وقتی موج نوری به این نقاط برخورد می کند، آن ها رنگ را ساطع می کنند. بنابراین QD-OLED یک فناوری ترکیبی است که هدف آن ارائه بهترین ها از هر دو دنیای OLED و QD است. در نتیجه کنتراستی عالی مانند نمایشگرهای OLED و سطح روشنایی بسیار عالی برای همه رنگ ها به کاربران ارائه خواهد شد.

نمایشگر QLED دارای یک نور پس زمینه LED، یک لایه فیلم Quantum Dot، یک ماتریس LCD و یک فیلتر رنگ است. اما نمایشگر OLED ماتریس LCD ندارد و از یک منبع نور OLED (هر پیکسل به تنهایی روشن / خاموش می‌شود) و یک فیلتر رنگی برای تولید تصاویر استفاده می کند.

طبق گزارش هایی که تاکنون منتشر شده است، شرکت سامسونگ از ماه جولای ( حدود 4 ماه پیش) در حال تلاش برای تولید این نمایشگرها و فراهم کردن تجهیزات لازم است و اکنون تنها باید مراحل آخر آزمایشات را انجام دهد تا به مرحله تولید برسد. طبق گزارشات مختلف، تنظیم جریان تولید به سه ماه زمان نیاز دارد و به دست آوردن نرخ عملکرد مناسب شش ماه طول خواهد کشید. در صورت عدم موفقیت این پروژه، ممکن است این شرکت به سمت فناوری QNED حرکت کند تا توجه خریدارانی مانند سامسونگ الکترونیک و سونی را به خود جلب کند. اگر به یاد داشته باشید، این شرکت حدود 11 میلیارد دلار در فناوری نمایش QD سرمایه گذاری کرده است که مقدمه ای برای فناوری QNED و QD-OLED بود.

اگرچه که سامسونگ در زمینه فناوری QLED پیشگام است؛ اما در زمینه پنل های بزرگ OLED رقیب بزرگی مانند LG Display دارد که بسیار با تجربه تر است. از این رو، شرکت سامسونگ در حال برنامه ریزی است که در سال 2021 برای رقابت با ال جی 2 میلیون تلویزیون مینی LED بزرگ به بازار عرضه کند.

ارسال نظر