آغاز رسمی فروش کنسول بازی Play Station 5

رسانه کلیک - امروز بالاخره روزی است که انتظارها برای آغاز عرضه PlayStation 5 به پایان می‌رسد و این کنسول بازی از امروز در اکثر نقاط دنیا به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

آغاز رسمی فروش کنسول بازی Play Station 5

کمپانی سونی بالاخره امروز به طور رسمی فروش کنسول بازی Play Station 5 خود را آغاز کرده است. این کنسول بازی در اصل جانشین نسخه قبلی ‌PlayStation یعنی PS4 است که پس از ۷ سال از انتشار نسخه قبلی امروز به طور رسمی فروش آن آغاز می‌شود. PS5 از امروز به طور رسمی در مناطق زیادی از دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت. و البته قرار است تنها چند روز دیگر کنسول بازی رقیب این کمپانی یعنی Xbox Series X که متعلق به کمپانی مایکروسافت است نیز در دسترس علاقه‌مندان خود قرار گیرد.

این شرکت ژاپنی هر دو دستگاه جدید خود را که شامل PlayStation 5 Standard Edition و PlayStation 5 Digital Edition می‌شود امروز به بازار عرضه می‌کند. و در حالی که نسخه استاندارد آن 499 دلار قیمت دارد، نسخه دیجیتال کمی ارزان تر و به قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد.

پیش خرید کنسول‌های Sony PS5 از سپتامبر امسال آغاز شد و با توجه به استقبال شدید طرفداران این کنسول در یک چشم بهم‌زدن ظرفیت پیش‌فروش این کنسول تمام شد. به گفته سونی جدیدترین نسل از این کنسول‌های بازی یعنی Sony PlayStation 5 در روز عرضه به صورت فیزیکی در فروشگاه موجود نخواهد بود و تنها از طریق فروش آنلاین در دسترس خواهد بود.

در مورد فروش کنسول بازی Play Station 5 در در ایالات متحده، لیست PS5 در فروشگاه آنلاین Target می گوید که "این کنسول فقط با خدمات Drive Up یا Order Pickup در دسترس است". از طرف دیگر ، Walmart اعلام کرده است که کنسول ها "در ساعت 12:00 ، 3:00 ، 6:00 ، 9:00 بعدازظهر" به‌صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان خود خواهند بود. همچنین طرفداران این کنسول در آمریکا می‌توانند از طریق NewEgg ، Amazon و GameStop برای خرید آنلاین این کنسول اقدام کنند.

به نظر می رسد سونی با توجه زمان عرضه کنسول PS5 و نزدیکی آن به تعطیلات و احتمالا تقاضای بیشتر افراد برای سرگرمی در خانه در میان همه‌گیری COVID-19 ، انتظار فروش زیادی را داشته باشد. اخیراً ، این شرکت گفته بود که انتظار دارد بیش از 7.6 میلیون دستگاه PS5 تا پایان مارس 2021 بفروشد.

از طرف دیگر ، شرکت تجزیه و تحلیل داده آمپر آنالیز مستقر در انگلستان پیش بینی کرده است که سونی می تواند حدود 17.9 میلیون واحد از کنسول های PS5 را تا پایان سال 2021 و بیش از 67 میلیون دستگاه را تا سال 2024 به فروش برساند.

ارسال نظر