آمازون به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا جریمه شد

رسانه کلیک - شرکت آمازون به دلیل نقض تحریم‌ها علیه کشورهای ایران، سوریه و کریمه و فروش کالا به شهروندان آن‌ها، تقریبا 130 هزار دلار جریمه شده است. 

آمازون به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا جریمه شد

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که چون این شرکت به صورت داوطلبانه نقض این تحریم‌ها را اعلام کرده است، مبلغ جریمه خیلی زیاد در نظر گرفته نشده است.

شرکت آمازون به شهروندان کشورهای ایران، سوریه و کوبا، کره شمالی و سودان یا افرادی که از طرف این کشورها در ماموریت‌های خارجی بودند صدها محصول فروخته است و آن‌ها را گزارش نکرده است؛ به همین دلیل با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزنه‌داری امریکا توافق کرده است تا مبلغ ۱۳۴۵۲۳ دلار بابت جریمه بپردازد.

فروش این محصولات در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ بوده است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که آمازون قبلا گام‌هایی را برای رفع ایراد سیستم خودکار خود که هرگونه نقض احتمالی تحریم‌ها را اطلاع می‌دهد، برداشته و پذیرفته است که با فراهم آوردن دوره های آموزشی لازم برای تیم های مسئول تحریم و کنترل فروش خود از تکرار دوباره این امر خودداری نماید. بد نیست اشاره کنیم که جریمه مالی آمازون می توانست از یک میلیارد دلار فراتر برود.

در ادامه بیانیه خبری وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون جریمه مالی آمازون آمده است: «در برخی موارد، سفارش ها از مناطق تحت تحریم و شهرهایی در محدوده تحریم شده انجام می گیرند یا فرد سفارش دهنده از دیکته جایگزین و رایج برای محدوده زندگی خود استفاده می کند و سیستم پایش آمازون نمی تواند آن خرید را تشخیص دهد. برای مثال فرایندهای نظارتی آمازون سفارش هایی که از منطقه Yalta کریمه (محدوده مورد مناقشه روسیه و اوکراین) صورت می گیرند را تشخیص نمی دهد.»

ارسال نظر