آمازون پس از شناسایی تخلف بزرگ بررسی‌کنندگان، ۲۰ هزار دیدگاه را حذف کرد

رسانه کلیک - کمپانی آمازون پس از بررسی و شناسایی تخلف بررسی‌کنندگان برتری که برای دریافت کالاهای رایگان امتیاز و نظرات مثبت را ثبت می‌کردند ۲۰ هزار دیدگاه را حذف کرد.

آمازون پس از شناسایی تخلف بزرگ بررسی‌کنندگان، ۲۰ هزار دیدگاه را حذف کرد

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ۹ نفر از ۱۰ بررسی‌کننده برتر بریتانیایی در این تخلف بزرگ همکاری داشته‌اند. جاستین فرایر یکی از این متخلفان است که برای دریافت محصولات رایگان به صورت میانگین در هر ۴ ساعت برای محصول پنج ستاره را ثبت کرده است. گفته می‌شود که تعداد زیادی از این ستاره‌ها نیز برای شرکت‌های چینی ثبت شده‌اند.

فرایر اتهام واردشده به او را تکذیب کرد و گفت هیچ نظر مثبتی را برای دریافت پول ثبت نکرده است. در صورتی که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که او در چند ماه اخیر از راه فروش کالاها در eBay حدود ۲۰ هزار دلار به دست آورده است. از آن‌جایی که کالاهای او در eBay آکبند بودند می‌توان متوجه شد که نظرات او جعلی است.

طرح‌های این‌چنینی در شبکه‌های اجتماعی بسیار اجرا می‌شوند و شرکت‌ها نیز از این راه با کاربران آشنا می‌شوند. ریویو کننده نیز در این شرایط یک محصول را در سایت انتخاب می‌کنند و پس از چند روز نظر مثبت خود را با اعلام پنج ستاره ثبت می‌کند.پس از آن شرکت نه تنها پول خرید کالا بلکه گاها مبالغی اضافه را هم به آنها پرداخت می‌کند.

آمازون قانونی را تصویب کرده است که طبق آن هیچ فردی نمی‌تواند برای دریافت رایگان کالاها یا تخفیف از شرکتی نظرات خود را ثبت کند و از طرف افراد دیگر نظر دهد. ثبت نظرات جعلی همیشه برای آمازون یک چالش بزرگ بوده است اما در حال حاضر این مشکل پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش خریدهای آنلاین نیز بیشتر شده است. طبق بررسی‌های موسسه تحلیلگر Fakespot در ماه می، حدود ۵۸ درصد محصولات آمازون در بریتانیا دیدگاه جعلی دریافت می‌کردند به همین علت نسبت به سایر پلتفرم‌ها شرایط بدتری دارند.

ارسال نظر