آمریکا تانک‌های ساخت شوروی را به اوکراین اهدا خواهد کرد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و متحدانش، تانک‌های ساخت شوروی سابق را برای حمایت از اوکراین به دونباس منتقل خواهند کرد.

آمریکا تانک‌های ساخت شوروی را به اوکراین اهدا خواهد کرد

به گزارش کلیک و به نقل از ایرنا، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت: عملیات انتقال این تانک ها به منطقه دونباس بزودی آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام آمریکایی، این تانک‌ها اوکراین را قادر می سازد که دست به حملات توپخانه‌ای با برد زیاد به اهداف روسیه در دنباس بزند.

این مقام آمریکایی به زمان دقیق این انتقال و نیز تعداد دقیق تانک ها و نیز کشوری که قرار است این تجهیزات از طریق آن به اوکراین منتقل شود، اشاره ای نکرده است.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می شود که دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین جمعه شب مدعی شد: عقب نشینی برخی نیروهای روسی احتمالاً تلاشی برای آمادگی به منظور حمله دوباره به دونباس است.

پیش از این شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، اوکراین را به تجهیزات پیشگیرانه در برابر آنچه حمله احتمالی بیولوژیکی و شیمیایی روسیه اعلام شده است، تجهیز می‌کند.

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است.

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر