آموزش محدود کردن فعالیت‌های یک حساب کاربری در اینستاگرام

رسانه کلیک - اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و همچنین کسب درآمد است. با وجود مزایای بسیار زیادی که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار داده است، اینستاگرام می‌تواند بستری برای ایجاد مزاحمت برای کاربران نیز باشد. به همین دلیل در این شبکه اجتماعی قابلیت‌هایی برای محدود کردن حساب‌‌های کاربری برخی افرادی که مزاحمت ایجاد می‌کنند وجود دارد.

آموزش محدود کردن فعالیت‌های یک حساب کاربری در اینستاگرام

ایجاد محدودیت برای کاربران در اینستاگرام چگونه است؟

محدود کردن حساب کاربری فرد متخلف یک قابلیت در اینستاگرام است که به محض اینکه شما از آن استفاده می‌کنید کامنت‌هایی این حساب‌های کاربری زیر پست‌های شما قرار می‌دهند فقط برای خودشان قابل مشاهده است و حساب‌کاربری دیگری نمی‌تواند آن را مشاهده کند.

اگر بخواهید کامنت‌های آن‌ها را مشاهده کنید باید از دکمه See Comment استفاده کنید. با استفاده از این دکمه می‌توانید کامنت مورد نظر را برای بقیه افراد نیز قابل مشاهده کنید. از طرفی از همین طریق می‌توانید این کامنت را حذف کنید و یا مانع قرار گرفتن آن زیر پست خود شوید.

محدود کردن حساب کاربری همچنین حساب کاربری محدود شده نمی‌تواند برای شما از طریق دایرکت پیام ارسال کند. پیام آن‌ها به قسمت درخواست برای ارسال پیام فرستاده می‌شود و در صورتی که شما قبول کنید این پیام برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که پیام ارسال شده از سوی این حساب‌های کاربری را بخوانید آن‌ها متوجه نخواهند شد.

محدود کردن حساب کاربری خوبی این قابلیت این است که حساب‌کاربری محدود شده متوجه این نخواهد شد که از سوی شما محدود شده است. آن‌ها همچنان می‌توانند پست‌های شما و یا استوری‌های شما را مشاهده کنند.

در واقع حساب کاربری اینستاگرام شما برای این حساب‌های کاربری به صورت فقط قابل مشاهده یا همان Read Only در می‌آید.

محدود کردن حساب‌های کاربری در اینستاگرام

روش‌های زیادی برای محدود کردن حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد. روشی که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد روی گوشی‌های آیفون، اندرویدی و همچنین در وب‌سایت اینستاگرام جواب خواهند داد.

برای محدود کردن کاربران از طریق پروفایل آن‌ها ابتدا روی پروفایل کاربری آن‌ها رفته و سپس روی دکمه منو که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید.

محدود کردن حساب کاربری در صفحه باز شده روی گزینه Restrict کلیک کنید

محدود کردن حساب کاربری اگر این اولین باری است که از این قابلیت برای محدود کردن حساب‌های کاربری استفاده می‌کنید یک پیغام که قابلیت‌های این ویژگی را توضیح می‌دهد مشاهده می‌کنید.

اینستاگرام بعد از انجام این کار اینستاگرام به شما پیامی مبنی بر اینکه حساب کاربری مورد نظر شما محدود شده است نمایش می‌دهد. اگر روی گزینهDismiss کلیک کنید، فرآیند مربوط به محدود کردن حساب‌کاربری کنسل شده و شما به پروفایل کاربری آن‌ها برگردانده می‌شوید.

اینستاگرام می‌توانید فعالیت‌های یک حساب‌کاربری را برای کامنت گذاشتن زیر پست‌های خود محدود کنید. برای این کار کامنت حساب کاربری را که می‌خواهید فعالیت کامنت گذاری آن محدود شود، زیر پست خود پیدا کنید و کامنت را به سمت چپ صفحه بکشید. روی گزینه Report کلیک کنید.

اینستاگرام از پنجره باز شده روی گزینه Restrict کلیک کنید تا فعالیت‌های حساب کاربری مورد نظر محدود شود.

اینستاگرام برای برداشتن این محدودیت از حساب کاربری مورد نظر می‌توانید تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید. برای این کار همه مسیرهای گفته شده در بالا را یکی یکی انجام دهید و گزینه‌ها را به حالت اولیه آن برگردانید. مثلاً به جای استفاده از گزینه Restrict از گزینه Unrestrict استفاده کنید.

ارسال نظر