ویژگی های آیفون ۸ را کامل بشناسید!

رسانه کلیک - زمان زیادی تا رونمایی بزرگ آیفون ۸ باقی نمانده است، از این رو معرفی اجمالی ویژگی های جدید این اسمارت فون که مورد تایید منابع خبر قرار گرفته اند، خالی از لطف نیست.

ویژگی های آیفون ۸ را کامل بشناسید!

«تیم کوک» مدیرعامل اجرایی اپل، در آخرین سخنرانی خود گفت: «ما برای اول شدن عجول نیستیم. از طرفی سعی می‌کنیم خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهیم که زندگی آن‌ها را متفاوت‌تر از قبل کند.»

صحبت‌هایی که به آن اشاره کردیم بخشی از سخنرانی تیم کوک در معرفی «هوم پاد» اسپیکر هوشمند اپل بود. حتی در سخنرانی معرفی این دستاورد جدید هم تیم کوک به آیفون ۸ اشاره‌هایی می‌کند.

آیفون 8 چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

همان‌طور که می‌دانید امسال دهمین سالگرد ورود آیفون‌ها به بازار گوشی‌های هوشمند است و اپل قصد دارد این جشن تولد ده‌سالگی را بسیار مجلل برگزار کند. اگرچه عرضه آیفون ۸ با تأخیر بی‌سابقه‌ای همراه بوده، ولی ویژگی‌های جدیدی این گوشی نشان می‌دهد که این تأخیر بی‌دلیل نبوده است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید زیادی قرار است به آیفون ۸ اضافه شود که فهرست اهم آن به شرح زیر است:

  • دوربین هوشمند، قابلیت عکاسی و تشخیص چهره بهبود پیدا کرده است
  • اسکنر سه‌بعدی صورت برای باز شدن گوشی هوشمند و احراز هویت در پرداخت‌ها
  • سنسور اینفرارد برای تشخیص چهره در محیط های تاریک
  • شارژ بی‌سیم، القایی
  • بهبود دوربین سلفی برای پشتیبانی از واقعیت مجازی
  • لبه‌های استیل، مانند آیفون ۴ و آیفون ۴s
  • دکمه روشن و خاموش با ظاهری جدید و کشیده‌تر
  • پوشش شیشه در پشت و جلوی گوشی
  • صفحه‌نمایش لبه به لبه، مانند گوشی‌های هوشمند روز بازار از قبیل گلکسی S8، ال‌جی G6 و گوشی هوشمند Essential
  • قابلیت ضربه زدن بر روی صفحه‌نمایش برای باز شدن آن مشابه برخی گوشی‌های اندرویدی
  • دکمه هوم مجازی
  • صفحه‌نمایش OLED

بر اساس گزارش Bloomberg، اپل امسال سه آیفون عرضه می‌کند که دو آیفون دیگر نسخه‌های به‌روز شده و بهبودیافته آیفون ۷ و ۷ پلاس هستند.

پردازش اطلاعات در آیفون‌های جدید سریع‌تر شده است و به‌احتمال بسیار زیاد از نسل پردازنده‌های جدید در آیفون ۷s و ۷s پلاس استفاده خواهد شد.

آیفون 8 چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

صفحه‌نمایش آیفون ۷S و ۷S پلاس پیشرفت‌های قابل‌توجهی خواهند داشت و هر دو صفحه‌نمایش با فنّاوری صفحه‌نمایش OLED به بازار عرضه خواهند شد. صفحه‌نمایش OLED کیفیت رنگ بهتر و عمق رنگ سیاه‌ و سفید بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. صفحه‌نمایش این دو مدل آیفون هم تا حدودی لبه به لبه خواهد بود و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بیشتر می‌شود.

صفحه نمایش‌های OLED چند سالی است که به صفحه‌نمایش اول گوشی‌های سامسونگ تبدیل‌شده است و اپل هم بعد از چندین سال سر کردن با صفحه‌نمایش LCD تصمیم گرفته است که به جرگه OLED ها بپیوندد. البته اپل برای حذف دکمه هوم فیزیکی و ساخت صفحه‌نمایش لبه به لبه انتخاب دیگری جز فناوری OLED نداشت. همان‌طور که بارها در خبرها ذکر شده است، صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون را سامسونگ می‌سازد.

آیفون‌های جدید باید با اسپیکر هوشمند اپل به نام هوم پاد هماهنگ باشند. البته هنوز خبر رسمی در این رابطه منتشر نشده است. از جمله قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید آیفون ۸ می‌توان به قابلیت روشن شدن گوشی هوشمند با دو بار لمس کردن صفحه‌نمایش اشاره کرد. آیفون ۸ به شارژ بی‌سیم مجهز است که مدت‌ها است به گوشی‌های هوشمند اندروید راه پیداکرده و آیفون به تازگی این فنّاوری را در اسمارت فون های خود گنجانده است.

گفتنی است؛ تکلیف دکمه هوم فیزیکی آیفون ۸ هنوز مشخص نیست. زمزمه‌های حذف دکمه هوم فیزیکی در اوایل سال شنیده شد. پس‌ از این که گلکسی S8 با دکمه هوم زیر صفحه‌نمایش عرضه نشد، این فرضیه قوت گرفت که اپل هم نمی تواند آیفون ۸ را با دکمه هوم زیر صفحه‌نمایش عرضه کند. در این میان تصاویری از قاب فلزی آیفون ۸ منتشر شد که نشان می‌داد دکمه هوم در قسمت پشت آیفون ۸ قرار خواهد گرفت. این شایعه به سرعت تکذیب شد و حالا این موضوع مطرح‌ شده است که در طراحی دکمه هوم فیزیکی آیفون ۸ از قابلیت جدیدی استفاده‌ شده که در آن محدوده‌ای برای دکمه هوم در قسمت جلویی گوشی هوشمند در نظر گرفته‌ شده است.

آیفون ۸ بدون شک بازار گوشی‌های هوشمند را تکان خواهد داد. طبق روال هر ساله اپل قرار است از پردازنده جدید در پرچمدار خود استفاده کند و ویژگی‌هایی را به آن بیفزاید که تاکنون در هیچ‌یک از آیفون‌های قبلی به چشم نخورده است.

ارسال نظر