آیپد پرو اولین محصول اپل با نمایشگر mini-LED خواهد بود

رسانه کلیک - شرکت اپل مدتی‌ است که در حال کار روی نمایشگر mini-LED است و به گفته یکی از تحلیل‌گران از این فناوری برای اولین بار در آیپد پرو استفاده خواهد شد. 

آیپد پرو اولین محصول اپل با نمایشگر mini-LED خواهد بود

اپل مدتی است که روی نمایشگرهای مینی LED کار می‌کند و تحلیل‌گر مینگ چی کو می‌گوید که در مجموع شش محصول از آیپدها تا مک بوک ها دارای این نوع نمایشگر خواهند بود و آیپد پرو اولین دستگاهی است که از این فناوری جدید استفاده خواهد کرد.

این تحلیل‌گر در گزارش اخیر خود گفته است که شرکت اپل به لطف تامین‌کننده جدید خود به نام Sanan Optoelectronics در حال تسریع فرآیند اتخاذ این نوع نمایشگر در محصولات خود است؛ زیرا نتایج آزمایشاتی که تاکنون انجام شده، بیشتر از حد تصور خوب بوده است. در نتیجه در آیپد پرو 12.9 اینچی شاهد نمایشگر mini-LED خواهیم بود.

Epistar، اصلی ترین تامین کننده نمایشگر مینی LED برای اپل باقی خواهد ماند؛ اما این شرکت به تامین کنندگان بیشتری برای تامین تقاضای اولیه نیاز داشت. در حال حاضر، تولید کنندگان نمایشگر مینی LED از مرحله «توسعه فناوری» به مرحله «صرفه جویی در مقیاس» می‌روند. به عقیده این تحلیل‌گر در سال 2021، هزینه تولید مینی LED حدود 50٪ و در سال 2022 حدود 35٪ دیگر کاهش می‌یابد.

تولید انبوه این نمایشگرها در آخرین فصل سال جاری میلادی آغاز می‌شود و سفارش اولیه آن 300 هزار تا 400 هزار عدد خواهد بود.

ارسال نظر