آیپد پرو با نمایشگر بزرگ‌تر | ابتکار جدید اپل برای تبلت های آینده

رسانه کلیک - مهندسان اپل در حال آزمایش مدل‌های آینده آیپد پرو با نمایشگر بزرگ‌تر هستند. تبلت های جدید احتمالا در اندازه 14 یا 16 اینچی عرضه می‌شوند.

آیپد پرو با نمایشگر بزرگ‌تر | ابتکار جدید اپل برای تبلت های آینده

مدل‌های آیپد پرو از سال 2015 به بعد، با نمایشگر 12.9 اینچی به بازار عرضه شده‌اند. با این حال طبق گفته‌های جدید مارک گورمن، خبرنگار و پژوهشگر رسانه خبری بلومبرگ، اپل قصد دارد تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای را در اندازه نمایشگر اعمال کند.

ظاهرا مهندسان و طراحان اپل در حال بررسی آیپدهای بزرگ‌تری هستند که اندازه آن‌ها می‌تواند به 14 تا 16 اینچ برسد. بدین ترتیب نمایشگرهای جدید به طور چشمگیری بزرگ‌تر از مدل‌های 12.9 اینچی و همین‌طور مک بوک پرو جدید خواهند بود.

بیشتر بخوانید: مک بوک پرو جدید به همراه دو مدل آیپد اواخر سال عرضه می‌شود

به علاوه، پژوهشگران مشغول بررسی محدودیت‌های ارگونومی برای در دست گرفتن تبلت و نگهداری راحت آن هستند. ناگفته نماند که آیپد پروی 12.9 اینچی فعلی در صورت استفاده طولانی‌مدت باعث ناراحتی دست می‌شود. بنابراین استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر بدون قرار دادن آن روی میز تقریبا غیرممکن خواهد بود.

با این حال، بسیاری از کاربران از جمله خود گورمن طرفدار مدل‌های جدید آیپد پرو با نمایشگر بزرگ‌تر هستند. با این کار، اختلاف بین لپ‌تاپ و آیپد کمتر می‌شود. نمایشگر بزرگ‌تر به اپل اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های بیشتری را به آیپد اضافه کند.

به طور خاص، مدل 16 اینچی به راحتی می‌تواند اپلیکیشن های مک و پنجره‌های متحرک را در خود جای دهد. هرچند این دو قابلیت هنوز به نسخه 15 سیستم عامل iPadOS اضافه نشده‌اند.

طبق اظهارات گورمن، کاربرد نمایشگر بزرگ در تبلت ها به تحقیقات بیشتری احتیاج داشته و حداقل چند سال آینده به طور رسمی معرفی می‌شوند.

ارسال نظر