استفاده از داستان پری دریایی برای تبلیغ آیپد پرو 2021

رسانه کلیک - شرکت کوپرتینویی در یکی از تبلیغات تلویزیونی خود برای آیپد پرو 2021 از داستان نوستالژیک پری دریایی دیزنی استفاده کرده است. آیا این دو کمپانی بزرگ در حال ادغام هستند؟

استفاده از داستان پری دریایی برای تبلیغ آیپد پرو 2021

ظاهرا شایعات مبنی بر ادغام اپل و دیزنی هر چند مدت جان تازه‌ای می‌گیرد. شرکت کوپرتینویی اخیرا سه میلیارد دلار را صرف خریدBeats Audioکرده و یک میلیارد دلار دیگر را نیز بابت خرید بخش عمده‌ای از تراشه‌های مودم موبایل به اینتل پرداخته است. با این حال روابط این شرکت با اپل هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیزنی پس از خریداری پیکسار توانست کسب و کار خود را به طور قابل توجهی گسترش دهد و یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان جهان یعنی استیو جابز را در فهرست سهام‌داران اصلی خود داشته باشد. با اینکه دیزنی یک مکان بالقوه برای سرمایه‌گذاری‌های اپل به شمار می‌آید، اما این‌طور که پیداست شرکت کوپرتینویی به عنوان یک شریک استراتژیک به دیزنی نگاه نمی‌کند.

اما آنچه که آتش شایعات مربوط به دیزنی و اپل را دوباره شعله‌ور کرده، انتشار یک تبلیغ 60 ثانیه‌ای برای معرفی آیپد پرو جدید است. در این تبلیغ می‌بینیم کارمندان یک اداره از کابل‌های طولانی و پیچ‌درپیچ کامپیوترها به ستوه آمده‌اند و به کاربران آیپد پرو که با فراغ بال در فضای آزاد نشسته‌اند غبطه می‌خورند و آرزو می‌کنند بخشی از دنیای بیرون بودند. اگر به خاطر داشته باشید در انیمیشن Little Mermaid دیزنی نیز پری دریایی کوچک داستان آرزو دارد بخشی از دنیای بیرون، یعنی دنیای آدم‌ها باشد.

اما این تمام ماجرا نیست! کلیه دیالوگ‌ها نیز از روی آهنگ معروف Part of that World انیمیشن پری دریایی نوشته شده‌اند و کارمندان آن‌ها را به صورت ریتمیک ادا می‌کنند. آیا این تبلیغ نشان از ادغام اپل و دیزنی دارد و یا صرفا یک ابتکار جالب برای جذب مشتری است؟

آیپد پرو 2021 از تراشه قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد. این تراشه بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و حدود 16 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است.

ارسال نظر