اتحاد کارمندان اپل علیه شرکت | جمع آوری گزارشهای تبعیض و آزار

با اتحاد کارمندان اپل علیه شرکت، وب‌سایت AppleToo برای اشتراک گذاری تجربه های تبعیض و آزار در شرکت اپل ایجاد شده است. کارمندان می‌خواهند مدیران اپل مسئولیت این آزارها و تبعیض‌ها را به عهده بگیرند.به نقل از ورج، کارمندان اپل تصمیم دارند علیه شرکت متحد شوند و درهمین راستا وب سایتی به نام AppleToo برای جمع آوری گزارش‌های مربوط به آزار یا تبعیض کارمندان در سطوح مختلف راه اندازی کرده‌اند.

اتحاد کارمندان اپل علیه شرکت | جمع آوری گزارشهای تبعیض و آزار

به نقل از ورج، کارمندان اپل تصمیم دارند علیه شرکت متحد شوند و درهمین راستا وب سایتی به نام AppleToo برای جمع آوری گزارش‌های مربوط به آزار یا تبعیض کارمندان در سطوح مختلف راه اندازی کرده‌اند.

در این وب سایت آمده است: اپل برای مدتی طولانی از بررسی‌های موشکافانه عمومی گریخته است. اما واقعیت برای بسیاری از کارمندان اپل آن است که فرهنگ مخفی کاری در شرکت، محیطی شبیه قلعه‌ای ترسناک ایجاد کرده است.

هنگامیکه ما برای ایجاد مسئولیت پذیری و جبران بی عدالتی مداوم در محل کار پافشاری می‌کنیم، با الگوی ایزوله کردن کارمند، تنزل رتبه و سواستفاده روانشناختی روبرو می‌شویم که سبب می‌شود فرد قربانی واقعیت را زیر سوال ببرد. این رفتار کافی است. ما تمام راه‌های داخلی را بررسی کردیم. با مدیریت صحبت کرده‌ایم. هیچ چیز تغییر نکرده است. اکنون زمان آن رسیده که شیوه تفکر را تغییر دهیم.

درحال حاضر فقط ۱۵ کارمند سابق و فعلی اپل به طور مستقیم در سازماندهی این اقدام همکاری می‌کنند. امروز وب سایت و حساب توئیتری این اقدام آغاز به فعالیت کرده است.

تیمنیت گبرو یکی از کارمندان سابق اپل که بعداً در گوگل نیز شاغل شد، از اقدام جدید پشتیبانی کرده است. گبرو در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی از گوگل اخراج شد و پس از آن تجربیات خود از تبعیض نژادی در این شرکت را فاش کرد. البته او تجربیات خود درباره همکاری با اپل را فاش نکرده است.

گبرو در این باره می‌گوید: هنگامی که در اپل فعالیت می‌کردم، شاهد رویدادهای مفتضحانه ای بودم و همیشه در تعجب بودم که چگونه مدیران از فاش شدن آنها فرار می‌کنند. خوشحالم که کارمندان اپل متحد شده‌اند. اکنون زمان آن رسیده که اپل مسئولیت پذیر باشد.

تاکنون ۸ کارمند اپل تجربیات خود را در وب سایت AppleToo به اشتراک گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: حمله مدیر واتساپ به اپل برای اسکن تصاویر آی کلود

منبع: مهر

ارسال نظر