گلدمن ساکس: اتریوم بیت کوین را کنار می‌زند!

رسانه کلیک - بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در تحقیقات خود افزایش روزافزون محبوبیت اتریوم را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد که این ارز دیجیتال پتانسیل پیشی گرفتن از بیت کوین را دارد.

گلدمن ساکس: اتریوم بیت کوین را کنار می‌زند!

اتریوم می‌تواند بیت کوین را شکست دهد

گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، یکی از پیشروترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا، اخیرا از اتریوم حمایت کرده است. در یادداشت تحقیقاتی روز سه‌شنبه (15 تیر 1400)، این بانک سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک ذکر کرد که محبوبیت روزافزون اتریوم آن را به‌عنوان رقیب اصلی پیشی گرفتن از بیت کوین به‌عنوان ارزشمندترین ارز دیجیتال تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: گلدمن ساکس به دنبال آغاز قراردادهای آتی اتریوم است

طبق گزارشی که توسط Business Insider به نقل از آخرین یادداشت تحقیقاتی گلدمن ساکس منتشر شده است، اتریوم می‌تواند در سال‌های آینده جایگاه بیت کوین به‌عنوان ذخیره اصلی ارزش را بگیرد. با این حال، گلدمن ساکس معتقد است که افزایش رقابت بین دارایی‌های مختلف ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم، بیت کوین، بایننس کوین و کاردانو یک عامل اصلی خطر است.

گلدمن ساکس در یادداشت تحقیقاتی خود ذکر کرده است: «ازآنجایی‌که پلتفرم اتریوم محبوب‌ترین پلتفرم توسعه برنامه‌های قراردادهای هوشمند است، به نظر می‌رسد ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر بالاترین پتانسیل استفاده واقعی را داشته باشد. رقابت میان ارزهای دیجیتال یکی دیگر از عوامل خطر است که از تبدیل‌شدن آنها به دارایی امن در این مرحله جلوگیری می‌کند.»

از نظر روند قیمت، اتریوم طی 7 روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. طی هفته گذشته این ارز دیجیتال بیش از 13 درصد رشد داشت که بالاترین درصد سود در میان 5 دارایی دیجیتال برتر است. در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم بیش از 275 میلیارد دلار و سلطه آن در بازار حدود 19 درصد است.

رقابت طلا با ارزهای دیجیتال

گلدمن ساکس اشاره کرد که علی‌رغم محبوبیت اخیر ارزهای دیجیتال، هیچ‌یک از آن‌ها به این زودی‌ها نمی‌توانند از طلا پیشی بگیرند. این بانک ماهیت پرخطر ارزهای دیجیتال را برجسته کرد و اظهار کرد: «طلا به همان اندازه که با سایر دارایی‌های پرخطر مانند سهام و کالاهای دوره‌ای رقابت می‌کند، با ارزهای دیجیتال نیز رقابت می‌کند.»

ارتقا Ethereum 2.0 شبکه اتریوم، اکنون بیش از 6 میلیون سکه سهام‌گذاری شده با ارزش نزدیک به 15 میلیارد دلار دارد.

ارسال نظر