اتهام بزرگ به آمازون؛ این شرکت از کارکنان به‌وسیله فیس‌بوک جاسوسی می‌کند

رسانه کلیک - گزارش‌های جدید نشان می‌دهد آمازون با نظارت بر چند گروه خصوصی و عمومی در فیس‌بوک که به‌وسیله رانندگان «Amazon Flex» در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اسپانیا مدیریت می‌شوند، از کارکنان جاسوسی می‌کند.

اتهام بزرگ به آمازون؛ این شرکت از کارکنان به‌وسیله فیس‌بوک جاسوسی می‌کند

با شیوع ویروس کرونا کارکنان آمازون چند بار از وضعیت نامناسب خود شکایت کردند. آن‌ها معمولا از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع دادن شرایط نامناسب خود به عموم مردم استفاده کردند و آن‌ها را تبدیل به محلی برای برنامه‌ریزی مکالمات خصوصی داشتند.

گزارشی جدید بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان را به جاسوسی از کارکنان خود متهم کرده که البته هنوز آمازون نسبت به آن از خود واکنشی نشان نداده است. طبق این گزارش، کارمندان آمازون از یک ابزار داخلی برای نظارت روی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و به صورت منظم از پست‌های رانندگان گزارش تهیه می‌کنند. این افراد این پست‌ها را در دسته‌های مختلف مانند شرایط نامناسب کار یا برنامه‌ریزی برای هرگونه اعتصاب یا اعتراض علیه آمازون قرار می‌دهند.

این ابزار روی مکالمات افراد در پلتفرم‌های مختلف شامل گروه‌های خصوصی فیسبوک رانندگان Amazon Flex و توییت‌های حاوی کلمه کلیدی Amazon Flex نظارت می‌کند. در صفحه ورود به این ابزار، این فروشگاه اینترنتی به کاربران اعلام می‌کند که با یک ابراز محرمانه روبه‌رو هستند و بدون تاییدیه مناسب نمی‌توانند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

رانندگان و کارکنان انبارهای این فروشگاه اینترنتی در ماه‌های اخیر نسبت به درآمد پایین خود، مزایایی کم و فشار کاری بالا اعتراضات زیادی کرده‌اند و همچنین شاهد اعتصاب در نیویورک، مینه‌سوتا، ایلینوی، اسپانیا و ایتالیا بوده‌ایم.

اخیرا میزان ثروت مدیرعامل آمازون، جف بزوس از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته و همچنین موضوع باعث شده کارکنان به دنبال درآمد بالاتر و مزایای بیشتر باشند. علاوه بر این، کارکنان برای اعلام وضعیت نامناسب در مقایسه با گذشته با یکدیگر متحدتر شده‌اند. این کمپانی تا به امروز حداقل ۵ کارمندی که علیه آن صحبت کرده‌اند را اخراج کرده است.

ارسال نظر