چگونه مانع اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی شوید؟ (قسمت دوم)

رسانه کلیک - اگر همیشه با مشکل کم شدن و تمام شدن سریع شارژ باتری در گوشی‌های اندرویدی مواجه می‌شوید به احتمال بسیار زیاد باید مشکل اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی خود را برطرف کنید.

چگونه مانع اجرای اپلیکیشن‌ها در  پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی شوید؟ (قسمت دوم)

در مطلب قبلی دو روش برای بستن اپلیکیشن‌هایی که رد پس زمینه گوشی‌های اندرویدی در حال اجرا شدن هستند معرفی کردیم و روش استفاده از آن‌ها را توضیح دادیم. در این مطلب نیز چند روش دیگر برای بستن اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی معرفی خواهیم کرد.

بهینه کردن عملکرد گوشی با استفاده از اپلیکیشن Adaptive Battery

اپلیکیشن‌های اندرویدی اگر وارد اپلیکیشن Setting گوشی خود شده و گزینه Adaptive Battery را فعال کنید، عملکرد باتری دستگاه شما بر اساس میزان مصرف و باز بودن اپلیکیشن‌ها روی گوشی شما، می‌تواند بهبود ببخشد. با استفاده از این گزینه شما می‌توانید استفاده از منابع سیستم از جمله حافظه و باتری دستگاه را بهبود ببخشید. در این اپلیکیشن از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بستن خودکار اپلیکیشن‌های روی گوشی خود که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید و اپلیکیشن‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. این اپلیکیشن می‌تواند الگوی مصرف منابع در گوشی شما را بر اساس مواردی مثل تکرار استفاده از اپلیکیشن، میزان فعالیت آن‌ها، اپلیکیشن‌هایی که در کنار هم استفاده می‌شوند و همچنین اپلیکیشن‌هایی که به ندرت و یا هرگز استفاده نمی‌شوند دسته بندی می‌شود.

استفاده از قابلیت بهینه سازی باتری به طور کلی

اپلیکیشن‌های اندرویدی یکی از روش‌هایی که برای بستن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه گوشی خود می‌توانید انجام دهید این است که ابتدا وارد اپلیکیشن Setting دستگاه خود شده و روی گزینه Apps and Notifications کلیک کنید. از پنجره باز شده روی گزینه Special aa access کلیک کنید و گزینه Battery Optimization کلیک کنید. در منوی باز شده روی گزینه All apps کلیک کنید و سپس میزان مصرف باتری را با استفاده از این گزینه بهینه کنید. شما می‌توانید برای هر اپلیکیشن با استفاده از این روش مصرف باتری را در گوشی خود مدیریت کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث

اگر ابزارهای پیش‌فرضی که روی گوشی اندرویدی شما وجود دارد نمی‌توانند به شما برای مدیریت مصرف باتری خود کمک کنند می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید. یکی از اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن Greenfy است که با استفاده از آن می‌توانید مصرف باتری توسط اپلییکشن‌ها را مدیریت کنید و به عبارتی آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه دستگاه مشغول به فعالیت هستند را ببندید. روش دیگر روت کردن گوشی است. اگر گوشی خود را روت کنید می‌توانید ب تنظیمات بیشتری برای مدیریت اپلیکیشن روی گوشی خود و بستن آن‌ها کنترل داشته باشید.

البته توجه داشته باشید که استفاده از این اپلیکیشن‌ها و به طور کلی اپلیکیشن‌های معروف به Task-Killer سرعت گوشی شما را محدود می‌کنند و همچنین مصرف باتری را به هر حال افزایش می‌دهد.

ارسال نظر