اندروید ۱۲ به شما امکان اجرای بازی‌های در حال دانلود را می‌دهد

شرکت گوگل طی مراسم Games Developer Summit 2021 از قابلیت اجرای بازی‌های در حال دانلود در اندروید ۱۲ رونمایی کرد. 

اندروید ۱۲ به شما امکان اجرای بازی‌های در حال دانلود را می‌دهد

روز گذشته غول فناوری از یک قابلیت جذاب برای گیمرها در اندروید ۱۲ رونمایی کرد. با استفاده از ویژگی جدید کاربران می‌توانند هنگام دانلود و پیش از نصب بازی‌ها اقدام به اجرای آنها کرده تا از اتلاف زمان جلوگیری شود.

به گفته گوگل کاربران می‌توانند با لمس گزینه جدید در صفحه دانلود بازی، اقدام به اجرای آن هنگام نصب کنید. هم‌چنین این غول فناوری طی سخنرانی خود اعلام کرد: «توسط قابلیت جدید بازی‌ها حداقل ۲ برابر سریع‌تر از گذشته آماده اجرا خواهند بود.»

گرگ هارترل مدیرعامل محصولات گوگل پلی می‌گوید یکی از دلایل اصلی لغو نصب یک بازی مدت زمانی است که کاربر برای نصب و شروع به انجام یک بازی باید منتظر بماند.

البته ممکن است سوالات و ابهاماتی درباره کاهش کیفیت بازی‌ها هنگام اجرا قبل از نصب وجود داشته باشد. اما استفاده از قابلیت جدید "Play as you download" و الگوریتم‌های هوشمندانه اعمال شده هنگام دریافت فایل‌های بازی هیچ افت کیفیتی وجود نخواهد داشت. بنابراین ۲ برابر شدن زمان اجرای بازی‌ها هیچ تاثیری در عملکرد آنها نخواهد داشت.

یکی از بهترین بخش‌های این قابلیت می‌تواند مربوط به توسعه دهندگان بازی‌ها باشد که از طریق آن برنامه‌نویسان در صورت استفاده از فرمت اندروید اپ باندل دیگر نیازی به تغییر کدهای بازی‌های خود نخواهند داشت.

به گفته گوگل توسعه‌دهندگان فقط باید بازی را آپلود کرده و اندروید ۱۲ بصورت خودکار فایل‌های آپلود شده را به منظور استفاده از ویژگی جدید بهینه‌سازی خواهد کرد. لازم به ذکر است درحال حاضر توسعه‌دهندگان برای پیوستن به لیست انتظار این قابلیت دعوت شده‌اند.

بعلاوه اندروید ۱۲ همراه یک داشبور جدید در برخی دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که از طریق آن کاربران می‌توانند به ابزاری مثل اسکرین‌شات، رکورد کردن صفحه نمایش یا فعال و غیرفعال کردن حالت مزاحم نشوید هنگام بازی خود دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر