احتمال ممنوع بودن تیک تاک و وی چت در آمریکا در دوره ریاست بایدن

رسانه کلیک - دولت ترامپ همواره در تلاش برای اجرای ممنوعیت برنامه‌های اجتماعی چینی تیک تاک و وی چت بوده است که احتمالا با تغییر ریاست جمهوری نیز ادامه داشته باشد.‌

احتمال ممنوع بودن تیک تاک و وی چت در آمریکا در دوره ریاست بایدن

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیراً بیان کرده است که تلاش‌های دولت ترامپ برای ممنوع کردن برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی معروف چینی مانند وی چت و تیک تاک به ثمر خواهد رسید.

برای افرادی که اطلاعی ندارند باید گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همواره در تلاش است تا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی متعلق به چین را در ایالات متحده محدود کند. علت اصلی این ممنوعیت‌ها امنیت ملی بوده است اما با حکم دادگاه ، این دستور متوقف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ ، کاربران وی چت و تیک تاک استدلال کرده اند که این ممنوعیت ها به خاطر سیاست‌های انتخابات بوده است نه به علت به خطر افتادن امنیت ملی.

به گفته رابرت اوبراین: «ما اکنون در حال بررسی هستیم - این پرونده‌های قضایی در جریان هستند، بنابراین دولت فدرال منتظر خواهد ماند تا ببیند که دادگاه به ما در مورد کارهایی که می توانیم با این ممنوعیت‌ها انجام دهیم چه می گوید. فکر می کنم در نهایت ممنوعیت‌ها‌یی که رئیس جمهور برای این برنامه‌ها در نظر گرفته است، اعمال خواهد شد و من فکر می کنم حتی اگر تغییری در دولت ایجاد شود، این ممنوعیت‌ها اعمال می شوند.»

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در 20 ژانویه 2020 (1 بهمن 1399) دفتر خود را به دست می گیرد و قول داده است که برنامه تیک تاک را از نظر خطرناک بودن برای امنیت ملی بررسی کند. علاوه بر این، آقای اوبراین اضافه کرده است که دولت همچنین در حال بررسی سایر شرکت‌های چینی است که اپلیکیشن های محبوبی در ایالات متحده دارند و اطلاعات زیادی را از مردم آمریکا می گیرند و ممکن است اقداماتی انجام دهیم.

باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور جدید تصمیم دارد چه کاری انجام دهد. هنوز خیلی زود است که بگوییم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت و باید منتظر اطلاعات بیشتری بمانیم.

ارسال نظر