احتمال تغییر سیستم عامل اندروید به فیوشا در گوشی‌های سامسونگ

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ اعلام کرده است که احتمال تغییر سیستم عامل مورد استفاده گوشی‌های خود به فیوشا را خواهد داشت که پروژه بعدی شرکت گوگل به حساب می‌آید. 

احتمال تغییر سیستم عامل اندروید به فیوشا در گوشی‌های سامسونگ

با توجه به گزارشات منتشر شده، احتمال تغییر سیستم عامل اندروید به فیوشا در آینده نزدیک برای گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. این سیستم‌عامل که متن باز است، از سال ۲۰۱۶ یکی از پروژه‌های مهم شرکت گوگل به حساب می‌آید و از آن زمان تا به امروز آزمایشات زیادی روی آن انجام شده است.

برخلاف اندروید که فقط برای گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است، فیوشا قرار است که به عنوان سیستم‌عامل محصولات زیادی نقش خود را ایفا کند و هدف آن، تعامل کامل و سریع بین دستگاه‌های مختلف است. از دیگر ویژگی‌های فیوشا می‌توان به آپدیت پذیری بالای آن نسبت به اندروید اشاره کرد. این بدان معناست که مشتریان دیگر لازم نیست که به شرکت سازنده تلفن هوشمند خود جهت دریافت بروزرسانی‌ها بسنده کنند و خیال کاربران درباره مشکل آپدیت نرم‌افزاری آسوده خواهد بود.

اواخر سال گذشته، گوگل دسترسی عموم را برای استفاده از این سیستم‌عامل جدید آزاد کرد و مدتی پیش سامسونگ یکی از متقاضیان ابتدایی برای آزمایش آن بر روی دستگاه‌های خود شد. البته هنوز به طور واضح مشخص نیست که این غول کره‌ای چه زمانی از فیوشا بطور رسمی استفاده کند اما افشا کننده معروف چینی یعنی آیس یونیورس اعلام کرده است که احتمال استفاده از فیوشا در دستگاه‌های آینده سامسونگ وجود دارد.

با این حال اگر گوگل تصمیم بگیرد که فیوشا را جایگزین اندروید کند، شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند چاره‌ای جز پذیرش این موضوع نخواهند داشت. با توجه به نزدیک شدن زمان مراسم رونمایی از محصولات گوگل و اندروید ۱۲، به نظر نمی‌رسد که ما امسال شاهد حضور رسمی فیوشا در دستگاه‌های پیشرو باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا این سیستم‌عامل جدید می‌تواند جایگزین مناسبی برای اندروید باشد؟

ارسال نظر