اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت | شلیک به کنسولگری آمریکا و 2 پایگاه موساد

بر اساس اعلام رسانه های عراقی، بامداد امروز کنسولگری آمریکا و ۲ پایگاه موساد رژیم صهیونیستی در اربیل، هدف موشک قرار گرفتند.

اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت | شلیک به کنسولگری آمریکا و 2 پایگاه موساد

اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده‌اند که این پایگاه‌ها مرکز پیشرفته آموزشی بوده و هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار گرفته است. رسانه‌ها هنوز به جزییات بیشتر این حمله و میزان خسارت‌های احتمالی اشاره نکرده‌اند.

پیش‌تر «صابرین‌نیوز» وابسته به نیروهای مقاومت عراق، اعلام کرد که شنبه شب، ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است.

۱۴ فروند راکت به پایگاه‌های آمریکایی واقع در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

ساعت انفجار در اربیل یادآور زمان ترور سردار سلیمانی

رسانه‌های عراقی لحظه شلیک موشک‌ها را ساعت ۱.۲۰ بامداد اعلام کرده‌اند که این ساعت، یادآور زمان انجام عملیات ترور سردار سلیمانی در عراق است.

برخی منابع نوع راکت‌های شلیک شده را گراد ۱۲۲ میلیمتری اعلام کردند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف قرار داده اند.

بر اساس این گزارش آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق نیز به صدا درآمده است و تمام پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده در عراق به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.

واکنش آمریکا به انفجار در اربیل عراق

خبرنگاران رسانه های آمریکایی به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی در واکنش به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اربیل عراق گزارش دادند: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا بوجود نیامده است . این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم.

وزارت خارجه آمریکا گفته: این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

ارسال نظر