ارتقا کیفیت صدا در Spotify

رسانه کلیک - اپلیکیشن Spotify به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا کیفیت صدای موسیقی را تغییر دهند. البته این قابلیت برای کاربرانی در دسترس است که از نسخه پولی این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

ارتقا کیفیت صدا در Spotify

برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند از نسخه مجانی Spotify استفاده کنند راه‌هایی برای ارتقا کیفیت صدا وجود دارد که در این مطلب به آموزش آن‌ها می‌پردازیم.

تنظیم کیفیت صدای Spotify

اگرچه Spotify در حالت پیش‌فرض قطعه‌های موسیقی را با کیفیت مناسبی پخش می‌کند اما امکان دست‌کاری تنظیمات کیفیت صدا برای کاربران وجود دارد. تغییر در این تنظیمات باعث می‌شود تا در برخی از دستگاه‌ها کیفیت صدای قطعه‌های پخش شده در Spotify افزایش یابد.

برای تغییر این تنظیمات باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن Spotify را در سیستم‌عامل ویندوز یا مک باز کنید و وارد منوی Preferences شوید.

صدا در spotify برای دسترسی به این منو در مک روی گزینه Spotify و در ویندوز روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و از منوی Edit گزینه Preferences را انتخاب کنید.

صدا در spotify در آیفون، آیپد و گوشی‌های اندرویدی ابتدا اپلیکیشن Spotify را باز کنید و سپس روی آیکون چرخ‌دنده که در گوشه سمت راست بالا در صفحه Home قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Prefrences را انتخاب کنید.

صدا در spotify کاربران آیفون و آیپد برای تغییر کیفیت صدا باید روی گزینه Music Quality کلیک کنند.

صدا در spotify در سیستم‌عامل ویندوز یا مک از منوی باز شده روی گزینه Streaming Quality کلیک کنید و از بین گزینه‌های موجود هرکدام که مناسب است را انتخاب کنید. کاربران اندروید، آیفون و آیپد به جای انتخاب گزینه streaming Quality باید روی گزینه Streaming کلیک کنند.

گزینه‌های موجود برای انتخاب کاربران اندروید، آیفون و آیپد و مک عبارت‌اند از کیفیت پایین، بالا و عالی و برای کاربران ویندوز از نرمال تا بسیار عالی هستند. هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، تغییرات به صورت خودکار روی کیفیت صدا اعمال می‌شود.

صدا در spotify امکان تست کردن هر گزینه نیز وجود دارد.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن قابلیت نرمال‌سازی حجم صدا در Spotify

حجم صدا یکی از مقادیری است که با استفاده از آن می‌توان تغییرات زیادی در کیفیت موسیقی ایجاد کرد. معمولاً تأثیر صداهایی که حجم صدا در آن‌ها زیاد است، تأثیر متفاوتی نسبت به موسیقی‌های با صدای کم روی شنونده دارند.

خوشبختانه در Spotify قابلیتی به نام نرمال‌سازی حجم صدا یا Volume Normalization وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان حجم صدای قطعه موسیقی به نحوی تغییر داد که تأثیر آن روی شنونده بیشتر باشد.

برای غیرفعال کردن این تنظیمات باید از طریق منوی Preferences اقدام کنید. برای این کار در سیستم‌عامل ویندوز ابتدا از منوی edit در اپلیکیشن Spotify روی گزینه Preferences کلیک کنید. در مک از نوار منو روی دکمه spotify کلیک کنید و سپس وارد منوی Preferences بشوید. کاربران اندروید نیز باید روی آیکون چرخ‌دنده در صفحه Home اپلیکیشن Spotify کلیک کنند.

قابلیت نرمال‌سازی حجم صدا در Spotify به صورت پیش‌فرض فعال است. برای غیرفعال کردن آن بعد از انجام مراحل بالا اسلایدر سبز کنار گزینه Normalize volume را غیرفعال کنید.

نرمال سازی حجم صدا در آیفون و آیپد باید روی چرخ‌دنده در صفحه Home در اپلیکیشن Spotify کلیک کتید و سپس گزینه Preferences را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Palyback کلیک کرده و اسلایدر کنار گزینه Enable Audio Normalization را غیرفعال کنید. برای فعال کردن این گزینه در سیستم عامل‌های مختلف می‌توانید بعد از غیرفعال کردن این قابلیت، مراحل بالا را دوباره برای فعال کردن این قابلیت انجام دهید.

ارسال نظر