ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ | نکاتی که باید پیش از سرمایه‌گذاری بدانید

رسانه کلیک - یکی از رمزارزهایی که از سال گذشته حسابی طرفدار پیدا کرده، ارز دیجیتال شیبا اینو است. شاید برای بسیاری سؤال پیش‌آمده باشد که شیبا اینو دقیقا چیست و آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. در این مطلب به معرفی و بررسی دومین ارز دیجیتال که با این نژاد سگ ژاپنی شناخته می‌شود، خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟ | نکاتی که باید پیش از سرمایه‌گذاری بدانید

ارز دیجیتال شیبا اینو نیز مانند نماد دیگر میم کوین محبوب، دوج کوین، به نام یک نژاد سگ ژاپنی نام‌گذاری شده است. در حالی که کمتر از یک سال از عمرش می‌گذرد، در اواسط ژوئن 2021، ارزش بازار شیبا اینو با نماد تجاری SHIB بیش از 3.53 میلیارد دلار است و در رتبه سی و یکمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.

به تعبیری دیگر، شیبا اینو بسیار کوچک است. ارزش هر توکن آن فقط 0.00000883 دلار است، اما این امر آن را برای سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال بسیار جذاب می‌کند.

محبوب بودن چیزی صرفا به معنای این نیست که سرمایه‌گذاری خوبی خواهد بود. کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیقات زیادی انجام دهید. در این مطلب به سؤالاتی که سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید ارز دیجیتال شیبا اینو بررسی کنند، خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال شیبا اینو دقیقا چیست؟

شیبا اینو توکنی است که در شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. بنیان‌گذار مرموز این ارز دیجیتال که به ریوشی (Ryoshi) مشهور است، می‌گوید که این پروژه «آزمایشی برای ساخت جامعه‌ای خودجوش و غیرمتمرکز» است.

درحالی‌که هیچ محدودیتی برای حداکثر تعداد واحدهای دوج کوین وجود ندارد، برای تعداد واحدهای شیبا اینو محدودیت وجود دارد. ممکن است این مقدار خنده‌دار به نظر برسد اما محدودیت واحدهای شیبا اینو 1 کوادریلیون است!

مقاله سفید شیبا اینو که توسط سازندگان آن Woof paper لقب گرفته است، رهبران اتاق‌های گفتگوی بین‌المللی، تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی و سازندگان الگوهای رفتاری را به‌عنوان بخشی از جامعه مؤثر در موفقیت شیبا اینو ذکر کرده است.

اریک برمن (Eric Berman)، سردبیر ارشد حقوقی امور مالی تامسون رویترز درباره این ارز دیجیتال می‌گوید:

ارزش یک ارز دیجیتال تا زمانی که شروع به پذیرفتن آن به‌عنوان وسیله پرداخت کالاها و خدمات شود، تقریبا محصول اخبار رسانه‌های اجتماعی آن است و در حال حاضر شیبا قطعا در 10 ارز دیجیتال برتر در این گروه قرار دارد. کسانی که به دنبال کشف سکه موفق بعدی هستند، بهتر است به Reddit و Twitter بپیوندند و روندها را دنبال کنند.

مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

علاوه بر هیاهوی تبلیغاتی توسط تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی، جذابیت شیبا اینو ناشی از میل به درآمد منفعل از سهام و ترس ازدست‌دادن کسانی است که بخشی از پیدایش و رشد فوق‌العاده دوج کوین نبودند.

ماری تاتیبوئت (Marie Tatibouet)، مدیر ارشد بازاریابی در Gate Technology عقیده دارد که اثر موج‌دار افزایش قیمت دوج کوین به سایر میم کوین‌ها از جمله شیبا اینو کمک کرده و پتانسیل سود کوتاه‌مدت را ایجاد می‌کند.

به گفته این مدیر بازاریابی فایده دیگر ممکن است کمی فلسفی باشد:

بسیاری از افراد میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو را پروژه‌هایی که چیزی بیشتر از یک شوخی نیستند می‌دانند، اما همین پروژه‌ها برای بسیاری از تازه‌واردان ارزهای دیجیتال قدم اول بوده اند؛ بنابراین در درازمدت، به لطف همین پروژه‌های شوخی، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال شاهد رشد و گرایش بیشتری خواهد بود.

باتوجه‌به قیمت بسیار پایین ارز دیجیتال شیبا اینو، سرمایه‌گذاران می‌توانند با هزینه یک وعده غذا، وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و سرمایه‌گذاری کم‌خطر خود را آغاز کنند.

خطرات شیبا اینو چیست؟

برای سرمایه‌گذاران توجه به این‌که ارزهای دیجیتال یک نوع دارایی پرخطر هستند، بسیار مهم و حیاطی است. در این گروه دارایی‌های پرخطر، آلت‌کوین‌های گمان‌پردازانه‌ای مانند شیبا اینو از بقیه ارزهای دیجیتال پرریسک‌تر هستند. سرمایه‌گذاری در این گروه از دارایی‌ها تنها برای افرادی که تحمل ریسک بالا را دارند مناسب می‌باشد.

جاهون جمالی (Jahon Jamali)، مدیر ارشد بازاریابی در Sarson Funds، اظهار دارد:

ارزهای دیجیتال و به‌طورکلی دارایی‌های دیجیتال هنوز در مرحله رشد و نمو هستند. مانند هر فناوری نوظهور، تعداد بازندگان بیشتر از برندگان خواهد بود.

همانند دیگر رمزارزها، خطر اصلی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو بی‌ثباتی بازار است.

تاتیبوئت می‌گوید که داغ بودن بحث میم کوین‌ها به احتمال زیاد طولانی نخواهد بود و این احتمال برای بسیاری از سرمایه‌گذاران وجود خواهد داشت که در صورت کم‌رنگ شدن بهره، ضررهای ناگهانی را متحمل شوند. افت اخیر دوج کوین یک مثال خوب است، زیرا قیمت آن بلافاصله پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در اوایل ماه مه میزبان برنامه تلویزیونی Saturday Night Live شد، سقوط کرد.

ممکن است قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو بسیار بالا برود، اما ریزش قیمت آن نیز به همان اندازه محتمل است.

سرمایه‌گذاران چگونه می‌توانند تصمیم بگیرند؟

اگرچه ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما بررسی و تحقیق یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری بد، چه در بازار ارزهای دیجیتال چه در فرصت‌های دیگر است.

ماری تاتیبوئت می‌گوید:

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال هستید، انجام تحقیقات کامل ضروری است. سرمایه‌گذاری ازروی هوی‌وهوس برای بسیاری تلخ تمام شده است.

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تحقیقات شامل بررسی میزان عرضه سکه و مطالعه مقاله‌های سفید است. صبر نیز بسیار کلیدی است.

بنویس (Ben Weiss)، مدیرعامل CoinFlip، می‌گوید:

برای سریع ثروتمند شدن سرمایه‌گذاری نکنید؛ در مواردی سرمایه‌گذاری کنید که فکر می‌کنید در طولانی‌مدت موفق خواهند بود. یک جمله در بورس اوراق بهادار وجود دارد و از آنچه که من دیدم قطعا در بازار ارزهای دیجیتال نیز صادق است: گذر زمان در بازار زمان‌بندی بازار را شکست می‌دهد.

ارسال نظر