از دوربین نیکون به جای وب‌کم استفاده کنید

رسانه کلیک - با استفاده از نرم افزاری که شرکت نیکون ایجاد کرده است، کاربران می‌توانند دوربین نیکون را به یک وب‌کم پیشرفته تبدیل کنند. نسخه آزمایشی این نرم افزار برای ویندوز 10 و مک در دسترس است. 

از دوربین نیکون به جای وب‌کم استفاده کنید

شرکت نیکون سرانجام نرم افزاری را منتشر کرده است که دوربین DSLR را به یک وب‌کم پیشرفته تبدیل می‌کند. دیگر سازندگان بزرگ دوربین در چند ماه گذشته ابزارهای مشابهی را به بازار عرضه کرده اند؛ زیرا در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از افراد دورکار شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌ها از خانه و از طریق تماس ویدیویی انجام می‌شود.

نسخه آزمایشی این نرم افزار اکنون برای سیستم عامل های ویندوز 10 و مک در دسترس است. علاوه بر تماس‌های ویدیویی می‌توانید به کمک این نرم‌افزار، از دوربین نیکون برای ضبط ویدیوهای زنده یا livestream نیز استفاده کنید.

البته تاکنون نیز نرم افزارهایی وجود داشتند که توسط شرکت‌های شخص ثالث توسعه داده شده بودند؛ اما فقط برخی از مدل‌های دوربین نیکون با این نرم‌افزارها سازگار بودند. با استفاده از نرم افزاری که خود شرکت نیکون توسعه داده، می‌توانید دوربین‌های بیشتری را به وب‌کم تبدیل کنید. این نرم افزار در حال حاضر از این دوربین‌ها پشتیبانی می‌کند: Z 7II, Z 7, Z 6II, Z 6, Z 5, Z 50, D6, D5, D850, D810, D780, D750, D500, D7500, D7200, D5600, D5500, D5300 and D3500. شرکت نیکون اعلام کرده است که این نرم افزار از دوربین‌هایی که در آینده به بازار عرضه می‌شوند نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ارسال نظر