استاندارد Matter به دستگاه های اندرویدی و محصولات نست اضافه می شود

رسانه کلیک – گوگل به زودی قابلیت پشتیبانی از استاندارد Matter را به دستگاه‌های اندرویدی و محصولات نست (Nest) اضافه می‌کند تا بدین ترتیب کنترل وسایل هوشمند ساده‌تر شود.  

استاندارد Matter به دستگاه های اندرویدی و محصولات نست اضافه می شود

همان‌طور که می‌دانید گوگل یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حاضر در پروژه خانه هوشمند مَتِر (Matter) است. این کمپانی به تازگی از نحوه تعامل دستگاه‌های اندرویدی و محصولات نست با استاندرد جدید پرده‌برداری کرده است.

طبق اظهارات گوگل، نمایشگرها و بلندگوهای نست به زودی بروزرسانی­ های لازم برای کنترل دستگاه‌های مبتنی بر Matter را دریافت می‌کنند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهد بود تا با استفاده از دستیار صوتی گوگل، کلیه وسایل مرتبط با Matter را تحت فرمان خود درآورند. علاوه بر این، محصولات جدیدتر گوگل مانند نست وای-فای، نست هاب مکس و نسل دوم نست هاب که مبتنی بر Thread هستند نیز با Matter سازگار می‌شوند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، ترموستات نست نیز در بروزرسانی جدید خود قابلیت پشتیبانی از Matter را پیدا خواهد کرد؛ بدان معنا که کاربر می‌تواند از طریق سایر پلتفرم‌های حاضر در این پروژه (مانند سیری و الکسا) دمای خانه را تنظیم کند. اما جالب اینجاست که ویژگی مذکور فعلا تنها به نسخه ابتدایی Nest Thermostat اضافه خواهد شد نه به نسخه پیشرفته‌تر آن.

دستگاه‌های اندرویدی نیز از قافله عقب نمی‌مانند. در آینده نزدیک امکان کنترل وسایل هوشمند مبتنی بر استانداردهای Matter از طریق اپلیکیشن­ های اندرویدی، دستیار صوتی گوگل و اپلیکیشن Google Home نیز فراهم خواهد شد. ناگفته نماند که در حال حاضر برخی از محصولات مبتنی بر Thread همچون سری Homekit به هیچ عنوان روی اندروید قابل پشتیبانی نیستند و Matter می‌تواند این مسئله را تغییر دهد.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، استاندارد Matter به یک راه حل جادویی برای صاحبین خانه‌های هوشمند تبدیل خواهد شد؛ چراکه بدین ترتیب می‌توان دستگاه‌های مختلف را با نرم‌افزارهای بیشتری تنظیم کرد.

گوگل در نظر دارد تا از فهرست جدید محصولات خانگی هوشمند خود که عمدتا سازگار با دستیار صوتی هستند نیز رونمایی کند. همچنین دوربین‌های نست به زودی به خط تولید گوگل اضافه می‌شوند.

ارسال نظر