استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان در السالوادور!

رسانه کلیک -چند روزی است که نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور در جامعه بیت کوین حسابی خبرساز شده است. لایحه تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور او با اکثریت قریب به اتفاق آرا در کنگره قانونی شد و تنها ساعاتی بعد این رئیس جمهور از تصمیمات خود برای استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان پرده‌برداری کرد.

استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان در السالوادور!

سه روز بعد از این که لایحه تبدیل بین کوین به پول قانونی کشور در السالوادور اعلام شد، هنگامی‌که کنگره در حال بحث روی این موضوع بود، نجیب ابوکیله اظهار کرد که او درباره استخراج بیت کوین فکر نکرده است، اما یک رویکرد جالب که ارزش مطالعه دارد را پیدا کرده است.

ساعاتی بعد، او به رئیس شرکت ملی برق دستور داد تا طرحی را برای استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی آتشفشان توسعه دهد.

این خبر برای چند ساعت خیلی جلب‌توجه نکرد، زیرا تنها در حد یک طرح و یک تئوری بود. اما ساعاتی بعد نجیب ابوکلیه در توییتر خود نوشت:

مهندسین ما همین الان به من اطلاع دادند که یک چاه جدید حفر کردند که حدود ۹۵ مگاوات انرژی 100 درصد تمیز، بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای زمین گرمایی، از آتشفشان‌هایمان فراهم خواهد کرد. پروژه طراحی پیوندگاه استخراج بیت کوین در اطراف آن را از همین حالا آغاز خواهیم کرد. چیزی که از چاه درون تصویر بیرون می‌آید بخار آب خالص است.

وی در این توییت عکس زیر را پیوست کرد.عکس توییت رئیس جمهور السالوادور

با این تصمیم، السالوادور نه‌تنها اولین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی انتخاب کرده، بلکه یکی از نخستین کشورهایی است که بر ترویج استخراج بیت کوین با انرژی‌های جایگزین غیرآلاینده تمرکز دارد. جالب‌تر از همه این است که تمام این اتفاقات تنها در طول یک هفته انجام گرفته است!

بیشتر بخوانید: تصمیم جدی رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور

ارسال نظر