استخراج بیت کوین به صورت کربن خنثی توسط شرکت Greenidge Generation

رسانه کلیک - شرکت گرینیج جنریشن (Greenidge Generation) به تازگی اعلام کرد که از اول ژوئن تا انتهای سال 2021 قصد انجام عملیات استخراج بیت کوین به صورت کربن خنثی دارد.

استخراج بیت کوین به صورت کربن خنثی توسط شرکت Greenidge Generation

اعلامیه گرینیج جنریشن به دنبال اظهارات اخیر تسلا (Tesla) و اسکوِر (Square) بود که در پی آن، این شرکت‌ها نگرانی‌های زیست‌محیطی خود را در مورد استخراج بیت کوین بیان کردند.

از زمانی که تسلا نگرانی‌های زیست‌محیطی خود را در مورد استخراج بیت کوین آشکار کرد و اعلام کرد که ازاین‌پس بیت کوین را برای خرید خودروهای برقی نخواهد پذیرفت، این موضوع به‌صورت گسترده در سراسر رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌­های ارزهای دیجیتال مورد بحث واقع شده­است.

پس از اعلامیه تسلا، شرکت فناوری مالی اسکوِر نیز اعلام کرد که ازاین‌پس خریدهای جدید بیت کوین نخواهد داشت. اکنون یک شرکت استخراج کننده مستقر در نیویورک نیز از اجرای عملیات استخراج بیت کوین به صورت کربن خنثی از تاریخ ۱ ژوئن سال ۲۰۲۱ به بعد خبر دارد.

شرکت گرینیج جنریشن در روز جمعه اعلام کرد که این شرکت تمام انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از استخراج بیت کوین را از طریق یک سبد اعتبارات خنثی­‌سازی کاملا معتبر در تابستان جبران خواهد کرد. علاوه بر این، گرینیج در حال بررسی منابع انرژی سبز جایگزین و دیگر مکان‌ها در سراسر آمریکا است تا یک سابقه زیست‌محیطی قوی از خود به نمایش بگذارد.

اساسا، گرینیج قصد دارد خنثی‌­سازی داوطلبانه کربن را از سبد پروژه­‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای ایالات‌متحده خریداری کند. علاوه بر این، شرکت نیویورکی می‌گوید که قصد دارد تا بخش‌هایی از سود استخراج خود را در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.

جفری کرت (Jeffrey Kirt)، مدیرعامل گرینیج، بر این باور است که این شرکت قادر به اثبات این موضوع است که استخراج بیت کوین نیز می­تواند بدون آسیب‌­های زیست­‌محیطی انجام شود.

کرت اظهار داشت:

قابلیت استخراج بیت کوین ما، بهترین نوع موجود است و به‌صورت ایده آل با سیستم تولید برق‌­مان که هزاران خانه و مشاغل را برق‌­رسانی می­‌کند یکپارچه‌سازی شده است.

وی در خصوص لزوم استخراج بیت کوین به صورت کربن خنثی افزود:

با اتخاذ گام جسورانه و منحصربه‌فرد استخراج کربن خنثی در همین حال و به تعویق نینداختن این امر برای تاریخی دور در آینده، گرینیج بار دیگر در تلاش‌های زیست‌محیطی پیشگام است.

کرت ادامه داد:

ما نشان می‌دهیم که می‌توانیم همان تائید تراکنش و خدمات پردازش را برای ایمن کردن شبکه بیت کوین با حفظ یک ردپای کربنی کاملا خنثی فراهم کنیم. ما از دیگران نیز می‌خواهیم که به ما بپیوندند تا به‌طور قابل‌توجهی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم.

ارسال نظر