استفاده از سیری در دستگاه‌های هوشمند خانگی گسترده‌تر می‌شود

رسانه کلیک - روز گذشته شرکت اپل طی کنفرانس WWDC 2021 اعلام کرد که تا ماه‌های آینده، استفاده از سیری در دستگاه‌های بیشتری همچون اسپیکرها و لوازم خانگی امکان‌پذیر می‌شود. 

استفاده از سیری در دستگاه‌های هوشمند خانگی گسترده‌تر می‌شود

غول تکنولوژی به تازگی در کنفرانس توسعه دهندگان اپل اعلام کرد که ارتباط دستگاه‌های خانگی از لحاظ اتصال با دستیار صوتی سیری گسترده‌تر شده و تا ماه‌های آینده کاربران شاهد استفاده از سیری در وسایل خانگی بیشتری خواهند بود.

یکی از موضوعاتی که اپل در کنفرانس خود به آن اشاره کرد حول محور ارتباط لوازم خانگی بصورت بی‌سیم با محصولات تولیدی این شرکت بود. برای مثال یکی از ویژگی‌هایی در رابطه با این بخش معرفی شد، امکان اتصال هوم‌پاد‌ها به تلویزیون اپل به عنوان اسپیکرهای استریو بود.

بعلاوه اعلام شد که تلویزیون‌های اپل قابلیت "برای همه" را دریافت خواهند کرد که به واسطه آن، پیشنهاد تماشا برنامه‌های متفاوتی به اعضای خانواده نمایش داده می‌شود. همچنین اپل قابلیت دیگری را معرفی کرد که از طریق آن کاربران می‌توانند تلویزیون خود را به چندین دوربین مداربسته بطور همزمان متصل کنند.

ویژگی دیگری که راستای این موضوع معرفی شد، مجهز شدن WatchOS به امکاناتی است که از طریق آن کاربر می‌تواند تصویر شخصی که زنگ درب خانه را می‌زند روی مچ دست خود ببیند. این پایان ماجرا نبوده و بزودی ساعت‌های هوشمند این شرکت امکان کنترل لوازم خانگی را نیز از راه دور پیدا خواهند کرد که این مسئله می‌تواند تحولی عظیم در زمینه کنترل از راه دور لوازم الکترونیکی هوشمند باشد.

ماجرای اصلی ارتباطات وسایل خانگی با شرکت اپل از آنجایی شروع می‌شود که گفته می‌شود سیری قرار است برای اولین در دستگاه‌های شخص ثالث نیز مورد استفاده قراربگیرد. این بدان معناست که کاربران می‌توانند همانند دستیار صوتی آمازون (Alexa)، با صدا کردن این دستیار هوشمند و گفتن جمله "Hey Siri" آن را فراخوانده و دستورات لازم را به جهت انجام انواع کارها مثل روشن و خاموش کردن چراغ خانه و... به او اعلام کرد.

حال باید دید که این غول فناوری امریکایی چطور تعامل خود را با شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به سرانجام خواهد رساند.

ارسال نظر