استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال در دوره کرونا بالا رفت!

رسانه کلیک - سازمان ملی جرائم انگلستان هفته گذشته ارزیابی سالیانه خود از جرائم سازمان‌یافته را ارائه کرد. این سازمان در ارزیابی خود بیان کرد که استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال در دوره کرونا افزایش یافت.

استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال در دوره کرونا بالا رفت!

این نهاد ملی در ارزیابی راهبردی سالیانه جرائم سازمان‌یافته که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که استفاده جنایی از فناوری رو به افزایش است و استفاده از دارایی‌های رمز ارزی برای پول‌شویی در بین انواع مختلف جرائم رشد زیادی داشته است.

شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال باید با اداره امور مالی در ارتباط باشند و گزارش جرائم مالی سالانه خود را ارسال کنند. با این‌که به‌کارگیری و پذیرش ارزهای دیجیتال برای افراد صنعت پدیده بسیار خوبی تلقی می‌شود، سازمان جرائم ملی انگلستان از خطرات احتمالی آگاهی کامل دارد.

این نهاد در گزارش خود بیان کرد:

پذیرش فناوری ارزهای دیجیتال توسط صنعت خدمات مالی به طور بالقوه، بازار بزرگ‌تری برای بهره‌برداری و جابه‌جایی مبالغ به‌دست‌آمده از جرائم را فراهم خواهد کرد. رمز ارزها می‌توانند در فرار از تحریم‌ها به افراد کمک کنند و همچنین می‌توانند باج‌گیری را برای مجرمان تسهیل کنند.

این سازمان ملی برای مثال به بزرگ‌ترین باج‌گیری در انگلستان اشاره کرد. طی این جرم، فردی غذای کودکان را با قطعات فلز آلوده کرد و بیش از 1.4 میلیون پوند درخواست کرد.

تحقیقات این پرونده بیش از 2 سال طول کشید و 15 نیروی پلیس را مشغول خود کرد. پس از دو سال نایجل رایت (Nigel Wright) در سال 2020 دستگیر و به 14 سال زندان محکوم شد.

سازمان ملی جرائم انگلستان در گزارش خود اعلام کرد که شیوع بیماری کرونا استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال را تسریع کرده است. طی قرنطینه انگلستان، استفاده روزمره از ارزهای دیجیتال و دارک وب برای انجام جرائم سازمان‌یافته افزایش داشته است.

سال گذشته شرکت تحقیقات بلاک چین Chainalysis گزارش داد که بازارهای دارک وب در سال 2020 بیش از هر سال دیگری درآمد کسب کرده‌اند و این درآمد توسط رمز ارزهایی مانند بیت کوین جمع‌آوری شده است.

ارسال نظر