اسنپدراگون ۸۷۰ باعث بهبود عملکرد بازی در گوشی ها خواهد شد

رسانه کلیک - پردازنده جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۷۰ سال جاری روی گوشی های موتورولا، وان پلاس، اوپو و شیائومی قرار می گیرد. این تراشه موجب بهبود بازی در گوشی های هوشمند می شود. 

اسنپدراگون ۸۷۰ باعث بهبود عملکرد بازی در گوشی ها خواهد شد

روز سه شنبه بود که پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 870 توسط این شرکت معرفی شد. این پردازنده از لحاظ قدرت پردازش یک پله پایین تر از مدل ۸۸۸ بوده و قرار است در گوشی های زیر ۸۰۰ دلار شیائومی، وان پلاس، اوپو و موتورولا به کار گرفته شود.

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در ماه دسامبر معرفی شد که در گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ و بیشتره پرچمداران گران قیمت امسال قرار خواهد گرفت.

پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ قدرت مدل ۸۸۸ را ندارد، اما این مدل از لحاظ CPU و GPU، ده درصد عملکرد بهتری نسبت پردازنده پرچمداران سال ۲۰۲۰ یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ دارد.

برای مقایسه، مدل ۸۸۸ در بخش CPU بیست و پنج درصد و در بخش GPU سی و پنج درصد نسبت به مدل ۸۶۵ بهبود داشته است.

به علت شیوع کرونا، پیشرفت فناوری 5G به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. مردم مجبور هستند از خانه های خود به انجام کار هایشان بپردازند که این مسئله لازمه داشتن یک اینترنت پر سرعت است. فناوری 5G می تواند با ارائه سرعت بالای انتقال اطلاعات و داده ها، نیاز های کاربران از این بابت برطرف کند. برای مقایسه، سرعت این فناوری جدید نسبت به نسل قبلی خود یعنی 4G بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر است. این فناوری باعث می‌شود که شما کوچکترین کارها را، از یک کنفرانس ویدیویی گرفته تا انجام کار های پیشرفته واقعیت مجازی و گیمینگ به سهولت و بدون نگرانی انجام دهید.

شایان ذکر است که پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ نیز مانند دو مدل ۸۶۵ و +۸۶۵، از مودم 5G داخلی استفاده نکرده، و شرکت هایی که می خواهند از این فناوری استفاده کنند، باید مودم های 5G را بصورت جداگانه از کمپانی کوالکام خریداری کرده تا بتوانند در گوشی های تولیدی خود از آن استفاده کنند.

در آخر باید به این مسئله اشاره کنیم که امسال شرکت هایی همچون شیائومی، وان پلاس، اوپو، موتورولا، آیکو و... نیز قصد معرفی گوشی هایی با قیمت زیر ۸۰۰ دلار دارند که قلب تپنده آن ها، اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود.

ارسال نظر