اطلاعاتی درباره قدرت پردازشی بسیار بالای چیپست A14 فاش ‌شد

رسانه کلیک - اطلاعات فاش شده از چیپست A14 نشان می‌دهد آیفون ۱۲ قدرت پردازشی بسیار بالایی خواهد داشت. این چیپست قدرتی بیشتر از چیپست A13 و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دارد.  

اطلاعاتی درباره قدرت پردازشی بسیار بالای چیپست A14 فاش ‌شد

کمپانی کوالکام در پایان تیر ماه چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس را معرفی کرد. این محصول یکی از قوی‌ترین محصولات سازنده این شرکت برای گوشی‌های اندرویدی با قیمت بالا به شمار می‌رود. اما اطلاعات فاش‌شده از عملکرد پردازنده و پردازشگر چیپست A14 نشان می‌دهد عملکرد این چیپست حدود ۱۰ درصد بیشتر از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است.

از آن‌جایی که چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس یکی از قوی‌ترین محصولات کمپانی کوالکام محسوب می‌شود، بازهم نمی‌تواند با چیپست A13 که در سری آیفون ۱۱ به کار رفته است رقابت کند. پردازنده این چیپست در عملکرد تک هسته‌ای حدود ۲۵ درصد ضعیف‌تر از چیپست A13 است. بنابراین اگر چیپست A14 معرفی شود این فاصله بیشتر نیز خواهد شد.

فردی با نام مستعار Komiya در توییتر اطلاعاتی را افشا کرده است که نشان می‌دهد عملکرد CPU چیپست A14 حدود ۴۰ درصد و عملکرد GPU آن حدود ۵۰ درصد بهتر از چیپست A13 خواهد بود. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد کمپانی کوالکام برای رقابت با آن باید بسیار تلاش کند.

گفته می‌شود چیپست اپل A14 برای ارائه این عملکرد شگفت‌انگیز خود ممکن است به فرکانسی حدود ۳/۱ گیگاهرتز برسد که این مقدار حدود ۴۰۰ مگاهرتز از چیپست A13 بیشتر است. کمپانی اپل برای تولید این محصول قوی و افزایش بازدهی قابل توجه آن از فرایند لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده کرده است. این کمپانی قصد دارد در پایان سال جاری میلادی مک‌های مجهز به پردازنده ARM را برای اولین بار به بازار عرضه کند. نام این پردازنده «اپل سیلیکون» است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به A14 دارد. بنابراین باید منتظر ماند و توجه داشت که کوالکام چه اقداماتی را برای رقابت با چیپست‌های قدرتمند اپل انجام خواهد داد.

ارسال نظر